در بازار صادرات سیمان به عراق اتفاق افتاد:

تاجران عراقی هم دلار را حذف کردند

عصر معدن- معاون فنی انجمن تولیدکنندگان سیمان ایران گفت: در حال حاضر شرایط صادراتی به عراق تغییر نکرده است.;

تاجران عراقی هم دلار را حذف کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    نادر غفاری در گفت و گو با «عصر معدن»، با اشاره به برخی خبرها مبنی بر تحریم ایران توسط دولت عراق، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط تجارت با عراق همانند گذشته است. درواقع شرایط عملیاتی تغییری نکرده و روند قبلی ادامه دارد. البته نمی توان درباره آینده پیش بینی داشت زیرا شرایط بستگی به تصمیم گیری سیاستمداران دارد.
    وی افزود: تجار عراقی می گویند اگر معاملات با یورو انجام شود، روند همکاری با ایران ادامه خواهد داشت.
    غفاری همچنین اضافه کرد: به نظر بنده با توجه به اینکه توزیع از سوی ایرانی ها با ریال انجام می گیرد و تاجران عراقی خود کار می کنند، نوسانات نرخ ارز تاثیر چندانی نخواهد داشت.
    به گفته معاون فنی انجمن تولیدکنندگان سیمان ایران، صادرکنندگان سیمان به عراق عملیات را به ریال انجام می دهند اما تاجران عراق و بخش خصوصی آن تصمیم دارند به جای تبدیل ریال به دلار آن را به یورو تبدیل کنند.
    غفاری با اشاره به پابرجا بودن برخی اختلافات در صادرات سیمان ایران به عراق، تصریح کرد: در حال حاضر کلینکر به عراق و سیمان به منطقه سلیمانیه و کردستان عراق صادر می شود.
    وی در ادامه درباره رکود در بازار ساخت و ساز، افزود: خوشبختانه وضعیت بازار داخلی نسبت به سال گذشته بهتر است. درواقع میزان تحویل سیمان در سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش 2 تا 3 درصدی همراه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر