مسیر حرکت بازار جهانی مس؛ کمبود عرضه در کوتاه مدت و مازاد عرضه در بلند مدت

عصر معدن- مصرف جهانی مس تصفیه شده در سال های آتی افزایش می یابد در همین حال بازار در کوتاه مدت با کاهش عرضه و در بلند مدت با افزایش عرضه مواجه خواهد شد.;

مسیر حرکت بازار جهانی مس؛ کمبود عرضه در کوتاه مدت و مازاد عرضه در بلند مدت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، تقاضای مس در صنعت انرژی، افزایش تولید خودروهای الکتریکی و چشم انداز مثبت رشد اقتصاد جهانی از جمله دلایل رشد مصرف مس در سال ها آینده است.

    در چشم انداز عرضه و تقاضای مس که توسط موسسهsolutions Fitch منتشر شد؛ پیش بینی می شود که تقاضای جهانی مس از 23 میلیون و600 هزار تن در سال 2018 به 29 میلیون و 800 هزار تن در سال 2027 افزایش باید که حاکی از رشد سالانه 2.6 درصدی است.

    بازار جهانی مس طی سال آینده با کمبود عرضه مداوم مواجه خواهد شد زیرا مصرف جهانی این محصول به دلیل مصرف مس در بخش انرژی و زیرساخت ها ی چین و تولید رو به رشد خودروهای الکتریکی از عرضه پیشی می گیرد.

    براساس پیش بینی این موسسه تقاضای مس تصفیه شده جهانی از تولید سبقت گرفته و طی سال های آینده بازار با کمبود عرضه مواجه خواهد کرد.کسری عرضه 247 کیلو تنی در سال 2018 پیش بینی شده و انتظار می رود تا سال 2021 کسری عرضه این محصول ادامه یابد.

    با فراتر رفتن تقاضای این فلز سرخ از عرضه، شرکت های معدنی در سراسر جهان به انجام دنبال پروژه های معدنی از سال 2020 هستند. در چشم انداز بلند مدت انتظار می رود با سرمایه گذاری تولیدکنندگان مس در پروژه های جدید، با افزایش تولید مس ،کسری عرضه مس جهانی کاهش یابد و پس از آن نیز بازار با مازاد عرضه مواجه شود.

    تولید مس در چین روند یکنواخت خواهد داشت و با میانگین رشد 3.1 درصداز 8میلیون و 800هزار تن در سال 2018 به 11میلیون و 400هزار تن در سال 2027 افزایش خواهد یافت.

    همچنین تولید این فلز سرخ طی سال های آینده در شیلی و هند شاهد روند رو به رشد خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر