معاون مالی و اقتصادی شرکت مس عنوان کرد

ثبت رکورد فروش بی‌سابقه در تاریخ شرکت مس

عصر معدن- دکتر «کیارش مهرانی» با تبریک آغاز سال نو گفت: خوشحال هستیم که با حمایت و همراهی دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس و اعضای هیات‌مدیره موفق به تحقق برنامه‌های مالی و اقتصادی شرکت مس فراتر از برنامه پیش‌بینی شده همپای برنامه‌‌های تولیدی شرکت شدیم.;

ثبت رکورد فروش بی‌سابقه در تاریخ شرکت مس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از مس پرس، معاون مالی و اقتصادی شرکت مس با بیان این‌که سال 1398 با توجه به تلاطمات ارزی و تحریم‌های شدیدی که ناجوانمردانه بر کشور تحمیل شد سال سختی برای شرکت مس بود گفت: این میزان از تحریم‌ها و کنترل‌های بین‌المللی برای محدود کردن ما بی‌سابقه بوده و برای اولین بار شرکت مس به‌طور مستقیم در لیست تحریم‌ها قرار گرفت، با این وجود شرکت مس توانست رکورد فروش را در صادرات مس کاتد سال گذشته ارتقا بدهد که در تاریخ شرکت مس بی‌سابقه بود.
    وی افزود: آخرین رکوردی که داشتیم فروش 104 هزار تن کاتد بود که در سال 98 موفق به صادرات 116هزار و 500 تن شدیم که موفقیت چشمگیری محسوب می‌شود.
    مهرانی افزود: همچنین شرکت مس برای اولین بار بیش از 22 هزار و 700 میلیارد تومان فروش داشت.
    وی با بیان اینکه ارزش بازار مس در پایان سال 1398 به بیش از 72 هزار میلیارد تومان رسید و شرایط مناسبی برای سهامداران ایجاد کرد، اظهار داشت: همچنین در سال گذشته شرکت مس به خوبی و به موقع سود سهام خود را بین سهامداران توزیع کرد و این موضوع بازخورد مثبتی در بین سهامداران داشته است.
    مهرانی با بیان اینکه بیش از 90 درصد بخش بازرگانی ما از مجموعه‌‌های داخلی تأمین می‌شود گفت: شرکت مس در پی کاهش وابستگی به خارج از کشور می‌باشد
    معاون مالی و اقتصاد شرکت مس با اشاره به این‌که حقوق و عوارض دولتی شرکت مس با پیگیری متعدد و در نتیجه تعامل و همکاری با وزارت صمت از 12 درصد به 9 درصد کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: این خبر خوبی برای سهامداران است.
    وی افزود: توانستیم در سال گذشته 2300 میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته باشیم و مجوزهای آن را دریافت و عملیاتی کنیم و برنامه داریم که در سال آینده به سرمایه شرکت مس اضافه کنیم که مقدمات آن در حال انجام است.
    وی اضافه کرد: علاوه بر این در بازار سرمایه در حال انجام تمهیداتی هستیم که سهام شرکت نقدشونده باشد یعنی ورود و خروج به سهام برای سهامداران ساده باشد.
    مهرانی با قدردانی از دکترسعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس و اعضای هیات‌مدیره برای تحقق برنامه‌های مالی و اقتصادی گفت: شرکت مس در یک دوره خوب شکوفایی است و کارنامه سال 98 هیأت مدیره شرکت مس خیلی درخشان و قابل‌قبول است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر