نوسانات ارز، زنگ خطری برای توقف پروژه های معدنی

عصر معدن- سرپرست هیات عامل ایمیدرو در دیدار با استاندار و نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: نوسانات نرخ ارز و مسائل مرتبط به مابه التفاوت آن، خطر توقف پروژه های معدنی را به دنبال خواهد داشت و در این زمینه، نیاز به اجماع نمایندگان مجلس در تصویب قوانین حمایتی است.;

نوسانات ارز، زنگ خطری برای توقف پروژه های معدنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، جمشید ملارحمان با تاکید بر تاثیر منفی نوسانات نرخ ارز در بخش معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: حل این امر و موضوع مابه التفاوت نرخ ارز یک ضرورت برای بخش های تولیدی محسوب می شود.
    وی با اعلام اینکه در صورت حل نشدن مشکلات ارزی، خطر توقف پروژه های معدنی را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: صنعت کشور نیاز به رویکردی جدی با تعریف بسته های ارزی دارد تا بحران بزرگی، گریبانگیر این بخش نشود.
    ملارحمان ضمن تاکید بر پشتیبانی قانونی در زمینه نرخ ارز توسط نمایندگان مجلس افزود: در این برهه، مجلس به عنوان نهاد قانون گذار می تواند سیاست های حمایتی را در سریع ترین زمان ممکن تصویب کند.

    تعریف طرح های با نرخ بازگشت بالا و جذاب برای بورس

    سرپرست هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به ضرورت تعریف پروژه های اقتصادی با ارزآوری بالا، اعلام کرد: تعریف پروژه ها با نرخ بازگشت بالا و دارای جذابیت را برای سرمایه گذاران در بورس کلید خواهیم زد.
    ملارحمان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در حل مشکلات طرح تیتانیوم کهنوج گفت: بخش تکنولوژی و فناوری در این مجموعه را حل خواهیم کرد و امیدواریم در زمینه مسائل مرتبط با ارز، تدابیر لازم در خانه ملت اتخاذ شود.

    وی با بیان اینکه حل مشکلات مجتمع تیتانیوم کهنوج توسط ایمیدرو را بر خود تکلیف می دانیم گفت: به زودی برنامه های حمایتی ایمیدرو و تصمیمات اتخاذ شده به جهت راهبری صحیح در تیتانیوم کهنوج را اعلام خواهیم کرد.

    حمایت نمایندگان کرمان از برنامه های ایمیدرو
    محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز با بیان اینکه کرمان، سرزمین معادن کشور محسوب می شود، گفت: این استان از دیرباز به بهشت معادن ایران شهرت یافته و معادن یکی از ظرفیت های اقتصادی آن منطقه به شمار می رود .
    وی افزود: با توجه به ذخایر معدنی کرمان و سیاست های توسعه ای ایمیدرو، امیدواریم زمینه فعالیت های معدنی در استان افزایش یابد تا علاوه بر رونق تولید در استان، میزان اشتغالزایی افزایش یابد.
    در ادامه این جلسه شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر و حسین امیری نماینده زرند و کوهبنان در مجلس، طی سخنانی از برنامه های ایمیدرو در تعریف پروژه های جدید حمایت کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر