فریدون فدایی دولت در آستانه روز صنعت و معدن اعلام کرد

اقدامات منطقه لامرد در تامین برق، گاز، آب و جاده؛ برق پیش راه اندازی آلومینیوم جنوب تامین شد

عصر معدن- فریدون فدایی دولت مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد اقدامات انجام شده این منطقه در حوزه برق، آب،‌گاز و جاده را ارایه کرد.;

اقدامات منطقه لامرد در تامین برق، گاز، آب و جاده؛ برق پیش راه اندازی آلومینیوم جنوب تامین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در آستانه روز صنعت و معدن در این باره گفت: برق مورد نیاز برای دوره پیش راه اندازی آلومینیوم جنوب- به عنوان بزرگ ترین کارخانه آلومینیوم ایران- تامین شده است.

    فدایی دولت تصریح کرد: خرید 6 مگاوات برق از شرکت توزیع برق استان فارس و در اختیار قراردادن 8 مگاوات برق برای پیش راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب از جمله اقدامات جدید این منطقه به شمار می آید.

    وی اظهار داشت: طی سال گذشته در حوزه های زیر ساختی اقدامات موثری به اجرا در آمد که عملیات گاز رسانی به سایت لامرد با اجرای 14 کیلومتر خط لوله گاز، نصب و راه اندازی تجهیزات ایستگاه CGS و ایستگاه مترینگ با هزینه افزون بر 385 میلیارد ریال با هدف اتصال گاز به پروژه آلومینیوم جنوب را می توان مورد اشاره قرار داد.

    مدیر عامل منطقه ویژه لامرد تاکید کرد: این طرح پس از سپری شدن 13 سال و اجرای عملیات هات تپ و اتصال خط لوله گاز به خط انتقال سراسری برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع انجام شده است.

    وی یادآور شد:‌ بر اساس طراحی های انجام شده فاز نخست طرح آلومینیوم جنوب با تولید سالانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم در سال 98وارد مدار تولید می شود که با تحقق این مهم جهش بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و دامنه دار تر شدن خوشه های صنعتی در صنایع پایین دست را شاهد خواهیم بود.


    پروژه های آب

    به گفته وی، تکمیل و تحویل مخزن آب 2500 متر مکعبی ذخیره منطقه ویژه و اجرای حدود 13 کیلومتر خط لوله آب با قطر 250 میلی متر در شریان های اصلی سایت منطقه انرژی بر، خرید 10 لیتر برثانیه آب از آبفای استان فارس و تکمیل ظرفیت از 20 لیتر بر ثانیه به 30 لیتر بر ثانیه و همچنین انعقاد قرارداد در قالب مناقصه برای خرید آب و احداث آب شیرین کن در این زمینه از جمله اقدامات زیر بنایی این منطقه محسوب می شود.


    طرح های جاده سازی

    فدایی دولت درباره دیگر اقدامات سال گذشته اظهار داشت: نهایی شدن عملیات جاده شریانی منطقه، اجرای فنس گمرک به طول سه کیلومتر و همچنین عملیات اجرایی سیل بند غربی سایت با هزینه بالغ بر 110 میلیارد ریال از اقدامات دیگری است که برای تکمیل زیر ساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سال گذشته به مرحله اجرا در آمده است.

    امکانات منطقه لامرد

    وی در مورد امکانات این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیر مجموعه های ایمیدرو در مساحتی بالغ بر هشت هزار و 500 هکتار در جنوب استان فارس واقع در یکی از راهبردی ترین نواحی کشور از نظر دسترسی به کانون های انرژی، منابع مختلف معدنی، محورهای مواصلاتی و قطب اقتصادی کشور دارای مزیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی است.

    وی ادامه داد: تسهیل در ارایه خدمات، سرعت در عقد قرارداد و واگذاری زمین، پی گیری برای استقرار صنایع در کنار تمهید همه امکانات زیر بنایی برای انجام فعالیت ها در زمره خدماتی است که سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از آن برخوردارند.

    از سوی دیگر وجود فرودگاه بین المللی لامرد ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی خلیج فارس در عسلویه، همجواری با کشورهای جنوبی خلیج فارس، نزدیکی به بنادر و تاسیسات بندری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارسیان، تامین گاز، آب و برق، راه اندازی کامل ارتباط مخابراتی، استقرار گمرک مجهز و سایر تاسیسات و تجهیزات از جمله مزایای این منطقه صنعتی است.

    وی خاطر نشان کرد: تحقق فرایند توسعه پایدار یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، فعالیت جهادی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که با حمایت مسئولان ضرباهنگ آن از شتاب مناسبی برخوردار است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر