رییس خانه معدن مطرح کرد:

صدور ۱۳۲ بخشنامه برای بخش معدن در یکسال

عصر معدن- رییس خانه معدن ایران گفت: امروز شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که روان سازی و تسهیل امور در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، اما در سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی با ۱۳۲ بخشنامه روبرو شد.;

صدور ۱۳۲ بخشنامه برای بخش معدن در یکسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، محمد رضا بهرامن تصریح کرد: خانه معدن در آبان ماه 98 موضوع برگزاری نشست با مدیران بهره برداری و اکتشاف معاونت معدنی وزارت صنعت را مطرح کرده تا کلیه بخشنامه ها از سال 1392 (شروع به کار دولت یازدهم) مورد بازنگری قرار گیرد.

    وی افزود: بازنگری بخشنامه ها، امکان تغییر، روان سازی و جلوگیری از تصمیم های موازی را فراهم می سازد، اما این مهم اجرایی نشد.

    رییس خانه معدن ایران خاطرنشان ساخت: صدور 132 بخشنامه در طول سال 98 حاصلی جز تخریب فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی را به همراه نداشت، باید در این زمینه به عنوان یک ضرورت بازنگری شود.

    وی یادآور شد: صدور بخشنامه مبنی براینکه معادن جدید به مدت سه سال نباید تجهیزات از خارج وارد کنند، هیچگونه توجیهی ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا سرمایه گذار بخش خصوصی امروز نیازمند تشویق و پشتیبانی است.

    به گفته بهرامن، براساس شرایط امسال که به نام جهش تولید هم نام گرفته، باید زمینه رفع موانع تولید را فراهم کرد و دولت بستر ساز احیای معادن و کارامدی آن باشد.

    بهمن ماه 98 جعفر سرقینی که از مهرماه 92 در جایگاه معاونت امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت فعالیت داشت، جای خود را به داریوش اسماعیلی داد که از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این جایگاه قرار گرفت. 

    براساس تازه ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته 25 درصد صادرات غیر نفتی به بخش معدن و صنایع معدنی داشت.

    گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات غیرنفتی سال 98 را به میزان 41.3 میلیارد دلار اعلام کرد که سهم 25 درصدی مزبور بالغ بر 10 میلیارد و 325 میلیون دلار می شود.

    به گزارش ایرنا، ایران با برخورداری از 68 نوع ماده معدنی در جهان از نظرتنوع مواد جایگاه دهم را دارد و با  شناسایی حدود 60 میلیارد تن ذخیره معدنی که نزدیک به 40 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، رتبه پانزدهم را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر