توجه وزیر امور خارجه امریکا به موادمعدنی خاص

عصر معدن- ایالات متحده تلاش‌های خود را برای محدود کردن کنترل چین از مواد معدنی مهم افزایش می دهد.;

توجه وزیر امور خارجه امریکا به موادمعدنی خاص
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دولت ایالات‌متحده تلاش می‌کند تا تسلط چین بر منابع مواد معدنی حیاتی برای طیف وسیعی از جنبه‌های زندگی مدرن، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، فناوری‌های سبز و برنامه‌های نظامی را با راه‌اندازی طرحی برای تقویت لیتیوم، کبالت و عناصر نایاب استخراج عناصر نایاب در سراسر دنیا آغاز کند.
    ابتکار عمل مدیریت منابع انرژی (ERGI) که در ماه ژوئن اعلام شد ، تاکنون شامل استرالیا ، بوتسوانا ، پرو ، آرژانتین ، برزیل ، جمهوری دموکراتیک کنگو ، نامیبیا ، فیلیپین و زامبیا شده است.
    این طرح با هدف ارتقای معادنی است که 15 ماده معدنی را دارند و انتظار می رود تقاضای زیادی داشته باشد. زیرا پذیرش فناوری هایی مانند EV ، ذخیره باتری و توربین های بادی همچنان رو به افزایش است.
    مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا ، در نشستی که روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد ، گفت: "ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این کالاهای مهم معدنی از اجبار و کنترل بین المللی عاری هستند."
    وی خاطرنشان کرد: "کارهایی که ما در اینجا انجام می دهیم کاملاً ضروری است  درواقع برای تأمین منابع انرژی ایمن و مطمئن برای هر ملت ضروری است."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر