افزایش ۱۹ درصدی صادرات معادن هرمزگان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: تولیدات مواد معدنی هرمزگان امسال ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.;

افزایش ۱۹ درصدی صادرات معادن هرمزگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» به نقل از صدا و سیما، خلیل قاسمی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: صادرات این مواد نیز با عبور از مرز 3 میلیون تن به رشد 19 درصدی رسید.
    وی در جمع فعالان و تولیدکنندگان استان گفت: افزایش تولید و صادرات در حالی اتفاق افتاد که قیمت ارز نوسانات زیادی داشت و بازار آن با مشکلاتی روبرو بود.
    وی بیشترین تولیدات مواد معدنی در هرمزگان را گچ، آهن و سنگ کرومیت اعلام کرد.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تیرماه امسال 26 معدن غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشتند.
    خلیل قاسمی افزود: اکنون 94 واحد معدنی غیرفعال در استان وجود دارد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 26 واحد دیگر نیز فعالیت خود را آغاز کنند.
    وی گفت: با فعال سازی واحد‌های معدنی میزان تولید و اشتغال در هرمزگان افزایش می‌یابد.
    وی افزود: معارضات محلی، عدم تامین نقدینگی و تاخیر در دریافت تسهیلات بانکی مهم‌ترین مشکلات واحد‌های معدنی در هرمزگان است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در این نشست با تاکید بر حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان گفت: مشکلات بانکی تعدادی از واحد‌های تولیدی استان در کارگروه رفع موانع تولید ملی بررسی و نتیجه آن به بانک‌های استان و دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌شود.
    ایرج حیدری به سازمان صمت، معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان و فرمانداران شهرستان‌ها ماموریت داد تا پایان آبان مشکلات واحد‌های معدنی را بررسی و رفع کنند.
    وی گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نقتی استان که سوخت رسانی به واحد‌های تولیدی را بدلیل مشکلات مالی با تاخیر انجام می‌دهد در اسرع وقت برطرف و اگر موضوعی وجود دارد به استانداری هرمزگان و این کارگروه اعلام کند.
    وی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از این پس با تایید دستگاه مربوط با واحد‌های تولیدی، سوخت را بموقع و به میزان کافی به واحد‌ها برساند.
    در این نشست تعدادی از واحد‌های تولیدی مشکلات مالی و بانکی خود را مطرح کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر