آلودگی آب های زیر زمینی با زغال‌سنگ

عصر معدن- خاکستر کارخانه‌های زغال‌سنگ ایالات متحده که در نزدیکی آب‌های زیر زمینی قرار دارد، باعث آلودگی این آب‌ها می‌شوند.;

آلودگی آب های زیر زمینی با زغال‌سنگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، براساس یک تحقیق که روز دوشنبه توسط گروه‌های زیست محیطی منتشر شده است، بیش از 90 درصد از نیروگاه‌های برق زغال‌سنگ ایالات متحده که نظارت بر آب‌های زیرزمینی در نزدیکی زباله های خاکستر زغال سنگ دارند، سطح فلزات نامناسبی را نشان می‌دهند.
    گروه‌هایی که به رهبری پروژه Integrity Integrity و Earthjustice برگزیده شده‌اند، گفتند یافته‌های آنها نشان می‌دهد مقررات قوی تر برای خاکستر زغال‌سنگ مورد نیاز است.
    طبق آنالیز این گروه‌ها، داده‌های بدست‌آمده توسط شرکت‌های برق نشان دادند از 265کارخانه در معرض ملزومات پایش، 241 مورد آن که 91درصد ازکل این کارخانه هاست، سطوح غیر ایمن یک یا چند جز خاکستر زغال‌سنگ در آب‌های زیرزمینی مجاور مقایسه با استانداردهای EPA را نشان دادند.
    این گزارش همچنین نشان داد که 52 درصد از این نیروگاه‌ها دارای سطوح غیرایمن هستند که باعث ایجاد آرسنیک موجود در آب‌های زیرزمینی نزدیک شده‌اند در حالیکه 60 درصد آنها میزان ناامنی ناشی از لیتیوم را نشان می‌دهند و می‌تواند باعث آسیب عصبی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر