با موافقت شورای معادن استان صورت گرفت:

تعطیلی موقت ۷ معدن در استان سمنان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از موافقت اعضای شورای معادن استان با تعطیلی موقت هفت معدن در این استان خبر داد.;

تعطیلی موقت ۷ معدن در استان سمنان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بهروز اسودی در حاشیه پانزدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان که به ریاست استاندار در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه کارشناسی شورای معادن تعطیلی موقت 12 معدن مورد بررسی قرار گرفت که با تصمیم اعضای شورای معادن با تعطیلی موقت 7 معدن موافقت شد.

    وی تصریح کرد: در این نشست درخواست 17 معدن استان توسط اعضای شورا مورد رسیدگی قرار گرفت که 12درخواست مربوط به تعطیلی موقت معادن بود.

    وی با اشاره به دلایل تعطیلی این معادن ادامه داد: عدم بازار فروش، شرایط فصلی، مشکلات زیست محیطی و ...از جمله دلایل موافقت با تعطیلی موقت این معادن بود. همچنین 5 درخواست مطرح شده در این شورا نیز مربوط به محاسبه حقوق دولتی براساس استخراج واقعی از این معادن بود که با توجه به تعطیلی معادن و موانع و مشکلات آنها در شورای معادن استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    دبیر شورای معادن استان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست موضوع بند الف تبصره 3 ماده 12 قانون معادن ، تفویض اختیار ماده 96 آئین نامه اجرایی قانون معادن به شورای معادن استان تبیین و مورد بررسی قرار گرفت.

    اسودی گفت: این تفویض اختیار درخصوص اتخاذ تصمیم در موارد  اختلاف دارندگان پروانه عملیات معدنی است که بر این اساس و در صورت اختلاف بین دارندگان پروانه عملیات معدنی موضوع از طریق وزارت رسیدگی و درصورت توافق طرفین با داوری شورا از طریق شورای معادن استان پیگیری شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: رای صادره برای طرفین قطعی و لازم الاجرا است و در مورد اختلاف دارندگان پروانه عملیات معدنی با دستگاه های اجرایب مراتب کما فی السابق در شورای عالی معادن مورد رسیدگی خواهد بود.

    دبیر شورای معادن استان گفت: در دیگر دستور کار این شورا وضعیت محدوده های اکتشافی و معدنی منطقه امامزاده عبدالله شهرستان سرخه و وضعیت فعالیت معدن گچ شمیران مورد بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر