ادامه کاهش قیمت طلا

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی سرمایه‌گذاران به مذاکرات تجاری آمریکا و چین که ریسک پذیری آنها را بهبود بخشید و رشد ملایم ارزش دلار کاهش پیدا کرد.;

ادامه کاهش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1485 دلار و 86 سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته یک درصد کاهش پیدا کرده بود و قیمتها برای سه روز متوالی روند نزولی داشتند.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1490 دلار و 20 سنت رسید.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا تحت تاثیر عوامل بنیادین بازار قرار ندارد بلکه تحت تاثیر وضعیت تجاری است. توافق تجاری اخیر میان آمریکا و چین جزییات چندانی نداشت اما برای بهبود ریسک پذیری کافی بود و این امر برای طلا منفی خواهد بود.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه نخستین فاز توافق برای پایان گرفتن مناقشه تجاری آمریکا و چین را اعلام و تهدید برای افزایش تعرفه‌ها را معلق کرد که بزرگترین اقدام از سوی دو کشور در 15 ماه اخیر بود.

    بازارهای سهام آسیا از این خبر استقبال کردند و شاخص MSCI بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.5 درصد رشد کردند.

    تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: اخبار اخیر دلگرم کننده بود با این حال ماه پیش از این در آوریل نیز شاهد اقدام مشابه بودیم. این بار ممکن است قضیه فرق داشته باشد و دو طرف به مذاکراتشان ادامه دهند.

    در این بین، بازارها منتظر مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه هستند. هر دو طرف اعلام کرده‌اند پیش از رسیدن به توافق درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید کارهای زیادی انجام شود.

    طلا معمولا در شرایط ابهام سیاسی و مالی به پناهگاه امن دارایی برای سرمایه گذاران تبدیل می‌شود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد رشد کرد و به 17 دلار و 55 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 892 دلار و 9 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 1693 دلار و 29 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر