هدفگذاری برای تولید ۱.۴ میلیون تن کنسانتره مس

عصر معدن- برابر نقشه راه معدن و صنایع معدنی امسال دستیابی به یک میلیون و ۴۲۷ هزار تن کنسانتره مس هدفگذاری شده و تولید ۲۵۰ هزار تن کاتد نیز مورد انتظار است.;

هدفگذاری برای تولید ۱.۴ میلیون تن کنسانتره مس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری مورد بررسی نشان می‌دهد پارسال دستیابی به یک میلیون و 198 هزار تن کنسانتره هدفگذاری شده بود که یک میلیون و 180 هزار تن آن تحقق یافت.

    همچنین برای سال 98 تولید کاتد مس رقم 220 هزار تن پیش‌بینی شده بود که فراتر از انتظار 250 هزار تن تولید ثبت شد، ضمن اینکه ظرفیت زنجیره مس (کاتد) 420 هزار تن بود.

    فروش 22 هزار میلیاردی مس

    «خداداد غریب پور» رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو در تازه ترین اظهار نظر خود پیرامون عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: سال گذشته یک میلیون و 180 هزار تن کنسانتره ، 250 هزار تن کاتد و فروش بالای 22 هزار میلیارد تومان دستاورد عملکرد این بخش است.

    وی توضیح داد: شرکت مس در حوزه توسعه سال قبل سه هزار میلیارد تومان و امسال هم 10 هزار میلیارد تومان پروژه برای صنعت مس تعریف کرده تا از محل افزایش سرمایه تأمین مالی شود.

    به گفته غریب پور، این روش تأمین مالی که ایمیدرو به‌عنوان سهامدار مس دنبال می‌کند، فقط جنبه توسعه دارد و با طرح‌هایی که در دست اقدام است، تولید کنسانتره مس به دو میلیون تن می‌رسد که به‌راحتی با این میزان تولید علاوه بر اینکه می‌توان 350 هزار تن کاتد تولید کرد، امکان حفظ موقعیت صادراتی‌ در بازار کنسانتره مس دنیا را نیز خواهیم داشت.

    برنامه فعالیت 50 معدن غیرفعال مس

    سازمان ایمیدرو آمار داد: امسال فعال سازی 50 معدن غیرفعال (کوچک مقیاس) مس در برنامه قرار دارد و با فعال سازی این معادن، آثار مثبتی نصیب شرکت مس خواهد شد.

    تعداد مجوزهای معادن مس اکنون 211 پروانه بهره برداری، 104 گواهی کشف و 362 پروانه اکتشاف در حوزه معادن مس کوچک مقیاس وجود دارد و در میان معادن مس کوچک مقیاس، 94 معدن فعال، 96 معدن غیر فعال و 21 معدن در حال تجهیز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر