انجام نخستین مرحله آتشباری در معدن روی ملوند

عصر معدن- نخستین مرحله آتشباری در معدن روی ملوند (استان خراسان جنوبی) با هدف باطله برداری و اصلاح وضعیت ایمنی انجام شد.;

انجام نخستین مرحله آتشباری در معدن روی ملوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مطابق برنامه زمان بندی و طرح بهره برداری، عملیات بهره برداری از معدن روی ملوند از ابتدای آذر سال گذشته آغاز و تاکنون حدود 130 هزار مترمکعب عملیات استخراجی در این معدن صورت گرفته و از این میزان، 20 هزار تن کانسنگ روی استخراج شده است.
    در ادامه عملیات استخراجی از این معدن، نخستین مرحله آتشباری به لحاظ ارتفاعی در بخش غربی پیت پله های معدن انجام شد. با اتمام عملیات آتشباری، حدود 5 هزار مترمکعب باطله برداشت خواهد شد.

    معدن روی ملوند دارای ذخیره 170 هزار تن کانسنگ روی با عیار 6٫3 درصد است که بهره برداری از آن در قالب مشارکت با بخش خصوصی در حال انجام است. اکنون در این معدن، 25 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

    بنا بر این گزارش؛ روش استخراج در معدن روی ملوند به صورت روباز پلکانی است و تاکنون کل عملیات استخراجی در معدن با استفاده از پیکور و 2 دستگاه بیل مکانیکی توسط راهبر اجراشده است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر