رشد هفت برابری سرمایه‌گذاری در بخش معدن خراسان جنوبی

عصر معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال در بخش معدن استان سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هفت برابر رشد داشته است.;

رشد هفت برابری سرمایه‌گذاری در بخش معدن خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، احمد آریافر افزود: از ابتدای سال جاری 16 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری سه هزار و 320 میلیارد ریال در استان صادر شده‌ که از نظر تعداد پروانه 19 درصد و از نظر حجم سرمایه‌گذاری بیش از هفت برابر افزایش یافت.

    وی بیان کرد: در این مدت 16 معدن جدید در استان به بهره‌برداری رسیده و با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری معدنی برای 229 نفر شغل ایجاد شده‌ که از نظر اشتغال رشد سه برابری دارد.

    دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی گفت: بیشترین تعداد معادن به بهره‌برداری رسیده در این مدت به ترتیب در شهرستان‌های طبس هفت مورد و نهبندان چهار مورد بوده و در شهرستان‌های قاینات، درمیان، سرایان، سربیشه و خوسف نیز هر کدام یک معدن بهره‌برداری شده است.

    وی با اشاره به وجود 741 معدن با ذخیره قطعی 6 میلیارد و 900 میلیون تن در استان گفت: سالانه از این معادن 25 میلیون تن ماده معدنی استخراج می‌شود و 13 هزار نفر در بخش معدن مشغول فعالیت هستند.

    آریافر همچنین از افتتاح 15 واحد صنعتی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد پروانه بهره‌برداری با هفت هزار و 420 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس، زیرکوه، فردوس، سربیشه و خوسف صادر شده است.

    وی ظرفیت تولید سالیانه واحدهای صنعتی جدید را بیش از 800 هزار تن اعلام کرد و افزود: با ایجاد این واحدها زمینه اشتغال برای 385 نفر در بخش صنعت استان فراهم شده است.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 523 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 98 هزار و 458 میلیارد ریال و اشتغال 13 هزار و 200 نفر در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر