کمبود عرضه مس پیش روی بازارهای جهانی

عصر معدن- بازار جهانی مس طی سال ۲۰۲۲ میلادی، باوجود پیش بینی رشد تولید فلز سرخ، نیز شاهد کمبود عرضه این محصول خواهد بود.;

کمبود عرضه مس پیش روی بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو )، برخلاف رشد تولید مس پیش بینی شده، عرضه این فلز سرخ طی سال جاری میلادی با کمبود در بازارهای جهانی مواجه خواهد شد. این در حالی است که طی سال گذشته میلادی به دلیل بهبود اقتصاد جهانی و اعلام برنامه های چند تریلیون دلاری بخش زیرساخت در چین و آمریکا بازارجهانی شاهد ثبات بود و تقاضای مس بهبود یافت.
    این رشد تقاضا ناشی از تمایل دولت ها و سرمایه گذاران جهان برای استفاده از مس در تکنولوژی هایی همچون انرژی های تجدیدپذیر، حمل و نقل برقی و نیز کاهش گازهای گلخانه ای است که منجر به افزایش قیمت ها شده است.
    شرکت نورنیکل اعلام کرد: انتظار می رود طی سال جاری میلادی مصرف مس به دلیل بهبود اقتصادی دوران پسا کرونا و سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و حمل و نقل الکتریکی افزایش یابد. این امر منجر به کاهش جزئی 82 هزار تنی مس تصفیه شده در بازارهای جهانی خواهد شد.
    درگزارش این شرکت آمده است: باوجود اینکه پیش بینی می کنیم رشد تولید فلزسرخ در معادن افزایش می یابد، رشد تولید مس تصفیه شده نیز نمی تواند تقاضای مس را تامین کند.اگرچه بر این باوریم که بازارجهانی باثبات خواهد بود و فقط در کوتاه مدت شاهد کسری 1 درصدی در تامین مصرف جهانی خواهیم بود.
    این شرکت پیش بینی می کند مصرف جهانی مس در سال 2022 میلادی با رشد 3 درصدی به 25 میلیون و 100هزار تن افزایش یابد. همچنین انتظار می رود تولید معادن مس جهان به 22 میلیون و 300هزار تن افزایش یابد که حاکی از رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. علت این امر آغاز به کار معادن جدید در پرو و جمهوری دموکراتیک کنگو و نیز توسعه پروژه های موجود است.
    پیش بینی می شود در صورتی که طی 2 تا 3 سال آینده، پروژه های جدید مس تعریف نشوند، این تعداد از پروژه ها احتمالی معدنکاری مس، نمی تواند نیاز تقاضای آینده بازار این فلز سرخ را تامین کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر