قائم مقام ایمیدرو تاکید کرد:

لزوم توجه به صنایع پایین دستی و بالادستی در تدوین طرح‌های جامع معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو بر لزوم توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی در تدوین طرح های جامع بخش معدن و صنایع معدنی تاکیدکرد.;

لزوم توجه به صنایع پایین دستی و بالادستی در تدوین طرح‌های جامع معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، عباس نعیمی در نخستین جلسه بررسی طرح های جامع معدنی و صنایع معدنی ایمیدرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: تدوین طرح های جامع بخش معدن و صنایع معدنی بدون توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی ناقص است و نمی تواند چالش ها و ضرورت های این صنایع را به طور کامل برطرف کند.

    وی افزود: برای حصول نتیجه، باید در تصمیم گیری ها نگاه کلی داشت و از اقدامات جزیره ای پرهیز کرد.

    قائم مقام ایمیدرو تصریح کرد: تشکیل ستاد طرح های جامع بخش معدن و صنایع معدنی با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت، می تواند در پیشبرد اهداف طرح های جامع این حوزه بسیار راهگشا و اثربخش باشد.

    وی ادامه داد: نبود استراتژی کامل و منظم، موجب شده تا تغییر مدیریت در بخش های مختلف، منجر به نیمه تمام ماندن یا به روز نشدن طرح های جامع شود. بنابراین لازم است یک استراتژی کامل و منظم با دیدگاه کلان، تدوین شود تا هنگام تغییر مدیریت بتوان طرح های جامع را همچنان پیش برد.

    نعیمی با اشاره به موضوع به روز رسانی طرح های موجود در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: تدوین و به روز رسانی طرح های جامع در حوزه های فولاد، مس، سنگ های تزئینی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، آلومینیوم و منیزیم از جمله برنامه های در دست اجرا است.

    وی ادامه داد: در حوزه هایی که طرح جامع وجود ندارد، باید نسبت به تدوین آنها اقدام شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر