همراه با شماره اول «مس‌آباد» ضمیمه کودک و نوجوان؛

شماره تازه مجله «عصر مس» منتشر شد

عصر معدن- شماره تازه مجله «عصرمس» با پرونده‌ای درباره «رونق تولید» در شرکت مس، با سردبیری «مجتبی احمدی» منتشر شد. همراه با انتشار شماره تازه عصرمس، نخستین شماره نشریه «مس‌آباد» به‌عنوان ضمیمه کودک و نوجوان، با سردبیری «لیلا ملت‌دوست» نیز منتشر شد.;

شماره تازه مجله «عصر مس» منتشر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، مجله «عصر مس» با عنوانِ «رسانه مکتوبِ صنعت مس ایران»، شماره نهم دوره تازه و شماره 78 پی‌درپیِ این نشریه به‌شمار می‌رود و به تاریخِ مهر و آبان 1398 در 104صفحه انتشار یافته است. در این نشریه آخرین رویداد ها و دستاوردهای شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه تولید، توسعه، فروش، آموزش و مسئولیت اجتماعی منتشر می‌شود.
    بر اساس این گزارش، در این شماره از نشریه گفت‌وگویی اختصاصی با دکتر «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با تیتر «از گسترش توسعه تا افزایش تولید» دیده می‌شود. پرونده ویژه این شماره مجله «عصر مس» که به موضوع «رونق تولید در شرکت مس» اختصاص یافته، نیز در فصل دوم منتشر شده است. در فصل دوم شماره تازه مجله که حال‌وهوایی تاریخی دارد، مصاحبه‌ای دیده می‌شود با «محمدعلی ضیاء حسن‌زاده»، با مروری بر شکل‌گیری گارد صنایع مس ایران در سال 1358. فصل علمی این نشریه نیز به گفت‌وگو با پژوهشگر برتر شرکت مس و انتشار مقاله تخصصی آراسته شده است.  در فصل چهارم، گزارشی از مجمع عمومی سالیانه شرکت مس و مروری بر مهم‌ترین خبرهای مس در ماه‌های اخیر به چشم می‌خورد. فصل آخر مجله هم، دربرگیرنده چند شعر و نثر عاشورایی است که به‌مناسبت ایام محرم و صفر، انتشار یافته است.

    چرا مس‌آباد؟
    به گفته «حیدر ضیغمی» مشاور مدیرعامل و مدیرگروه روابط عمومی شرکت مس، «مس آباد» نماد فرهنگ‌ مسئولیت‌پذیری شرکت مس در قبال کارکنان و خانواده های آنان است.
    ضیغمی درباره انتشار نخستین شماره نشریه «مس‌آباد» گفت: این مجله، با هدف تولید محتوایی مفید، مؤثر و مناسب برای فرزندان کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران و در دو بخش کودکان و نوجوانان، تدارک دیده شده است و جمعی از نویسندگان، شاعران و تصویرگران باتجربه کشور در تهیه این نشریه همکاری داشته‌اند.
    مشاور مدیرعامل و مدیرگروه روابط عمومی شرکت مس با تاکید بر این‌که سرمایه اصلی هر سازمان، نیروی انسانی آن است اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران نه تنها نسبت به کارکنان بلکه نسبت به خانواده‌های آنان فرهنگ مسئولیت پذیری دارد؛ چرا که هر گونه برنامه‌ریزی در این راستا منجر به افزایش بهره‌وری و وفاداری کارکنان به سازمان می‌شود.
    وی با بیان این که تقویت فرهنـگ سـازمانی اثرات مفید و سازنده‌ای بر حفظ و افزایش کارایی منابع انسانی دارد گفت: در همین راستا و با هدف عمق بخشی به روابط بین کارکنان و خانواده‌های آنان با شرکت ملی صنایع مس ایران و با حمایت دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت مس تصمیم بر این گرفته شد تا علاوه بر نشریه داخلی سازمان که با عنوان «عصر مس» منتشر می‌شود نشریه‌ای مختص کودکان و نوجوانان کارکنان شرکت مس منتشر شود.

    حضور نویسندگان باتجربه در «مس‌آباد»
    «مس آباد» عنوان مجله‌ای تازه برای کودکان و نوجوانان است که اولین شماره آن به تاریخِ مهر و آبان 1398 به‌عنوان ضمیمه نشریه «عصر مس» در 40صفحه منتشر شده است و قرار است به‌عنوان ضمیمه مجله «عصر مس» (نشریه داخلی شرکت ملی صنایع مس ایران) به صورت دوماهنامه با سردبیری «لیلا ملت‌دوست» منتشر و در میان فرزندان کارکنان مجتمع‌های تولیدی شرکت مس در کشور توزیع شود.
    مس‌آباد تلاش کرده است بهترین‌های حوزه کودک و نوجوان را دور هم جمع کند تا نشریه‌ای پربار و پر مغز برای فرزندان کارکنان شرکت مس منتشر کند. «فرهاد حسن‌زاده» نویسنده حوزه کودک و نوجوان با حدود 100 اثر و برنده لوح سپاس جایزه «هانس کریستین اندرسن» و «محسن هجری» نویسنده حوزه کودک و نوجوان، با حدود 20 کتاب و عضو تحریریه کتاب ماه کودک ونوجوان، «افسانه موسوی گرمارودی» نویسنده حوزه کودک و نوجوان و عضو شورای سردبیری مجله رشد نوآموز، «علی خوش‌جام» کارشناس کانون پرورش فکری و مدرس عکاسی از نویسندگان با تجربه کشور در حوزه کودک و نوجوان هستند که در نخستین شماره نشریه «مس آباد» همکاری داشته‌اند. علاوه بر این افراد، «طیبه شامانی» و «کبری بابایی» شاعران حوزه کودک و نوجوان و «لعیا جزایری» و « جمیله رضایی» و «محدثه‌سادات حبیبی» نویسندگان حوزه کودک و نوجوان نیز در این شماره همکاری داشته‌اند.
    در حوزه انتشارات کودک و نوجوان بخش مهمی از کیفیت آثار تولید شده به تصویری‌گری مفهومی و اثرگذار بستگی دارد. از این رو در این شماره از نشریه تلاش شده است تا بهترین‌های حوزه تصویرگری کشور دعوت به همکاری شوند. مدیریت هنری مس‌آباد بر عهده «مسلم علم زاده» طراح و گرافیست است.
    حسن روح‌‏الامین «نقاش و تصویرگر سرشناس کشور»، «مجید صابری‌نژاد» عضو انجمن تصویرگران ایران، طراح و تصویرگر کتاب کودک و نوجوان دو نفر از تصویرگران برجسته مجله «مس‌آباد» در این شماره هستند. از دیگر طراحان و تصویرگران برجسته می‌توان به «عاطفه فتوحی»، «مهدی بادیه‏پیما»، «زینب امیری‌مقدم»، «محمدصالح رزم‏‌حسینی» و «یگانه یعقوب‌نژاد» اشاره کرد.

    «مس‌آباد»، پنجره‌ای برای دوستی
    سرسخن نشریه «مس آباد» با عنوان «حرف اول» به کوته نوشته‌ای از دکتر اردشیر سعدمحمدی آراسته شده است. به نوشته دکتر سعد محمدی، «مس‌آباد» قرار است «پنجره‌ای برای دیدن و خواندن و لذت بردن  و دوستی باشد».
    نشریه مس‌آباد از دو بخش کودک و نوجوان تشکیل شده است. در این نشریه با قلم زیبای نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان داستان‌هایی در حوزه رعایت قوانین در زندگی اجتماعی، داستان‌هایی درباره اخلاق و منش امام حسین‌(ع)، بازنویسی داستانی از مثنوی و معنوی مولانا، روانشناسی و هوش هیجانی، آموزش عکاسی، خودشناسی و معرفی تازه‌های نشر در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است. همچنین در لابلای صفحات این نشریه اشعاری از شاعران حوزه کودک و نوجوان آورده شده است که این نشریه را برای مخاطبانش خواندنی‌تر کرده است. علاوه بر این، مس‌آباد در ابتدای هر دو بخش کودک و نوجوان و با هدف تعامل بیشتر با کودکان و نوجوانان «دعوت‌نامه‌ای رسمی» برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است تا با ارسال آثار و دست نوشته‌های خود درباره موضوعات گوناگون آن را در شماره‌های بعدی نشریه به چاپ برساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر