یک عامل جدید برای افزایش قیمت طلا

عصر معدن- یک تحلیلگر بازار فلزات ارزشمند اظهار کرد روند صعودی نقره می‌تواند عامل جدیدی باشد که قیمت طلا را بالاتر خواهد برد.;

یک عامل جدید برای افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش«عصرمعدن» به نقل از ایسنا، مایک مک گلان، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس در یادداشت تحقیقاتی نسبت به دورنمای قیمت نقره ابراز خوش بینی کرد. وی پیش بینی کرد نقره از پتانسیل صعود به قیمت 22 دلار در هر اونس برخوردار است.

    مک گلان خاطرنشان کرد با این حال روند صعودی نقره به این راحتی نخواهد بود. نقره در حال حاضر بالای مرز 17 دلار معامله می‌شود و اگر قیمت آن بالای 17 دلار نماند، از صعود بیشتر بازخواهد ماند. وی در ادامه افزود: در حالی که به نظر می‌رسد طلا در کوتاه مدت رشد قیمت بیش از حد سریعی را تجربه کرده است، ممکن است اکنون نوبت به نقره رسیده باشد تا بدرخشد و روند صعودی فلزات ارزشمندی را هدایت کند.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، هر اونس نقره در معاملات آتی بازار آمریکا آخرین بار 17 دلار و 15 سنت معامله شد و برای کل هفته یک درصد رشد نشان داد.

    نقره از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 11 درصد رشد قیمت داشته اما زیر سایه طلا قرار گرفته است. فیلیپ نیومن، یکی از شرکای موسس شرکت "متالز فوکوس" برآورد کرده که با تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی و ارزش دلار آمریکا، قیمت نقره ممکن است تا پایان امسال به 19 دلار صعود کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر