رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

در شرایطى نیستیم که با پول نفت کارخانه بسازیم

نیاز فولاد سازان شناسایی مى شود

عصر معدن- اولین جشنواره و نمایشگاه ملى فولاد ایران صبح امروز در برج میلاد برگزار شد.;

در شرایطى نیستیم که با پول نفت کارخانه بسازیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، بهرام سبحانى رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در  این مراسم اظهار کرد: امروز همه در این مراسم جمع شده ایم تا حلقه مفقوده میان تولیدکنندگان تجهیزات و فولادسازان را ایجاد کنیم.

    وى تصریح کرد: امروز نیم قرن از احداث اولین واحد فولادى کشور یعنى ذوب آهن مى گذرد. دولت حتى در دوران جنگ هم از توسعه صنعت فولاد غافل نماند و ساخت و توسعه آن را انجام داد.
    به گفته سبحانى، امروز ٣۰ میلیون تن ظرفیت در صنعت فولاد ایجاد شده است  و امسال تولید ٢٥ میلیون تن را پشت سر خواهیم گذاشت.

    رییس انجمن فولاد افزود: امروز در پروژه هاى بزرگ کشور بدلیل استفاده از فاینانس مجبور  به واردات برخى تجهیزات هستیم. حتى در برخى از پروژه ها اسکلت فلزى نیز بدلیل تامین فاینانس از کشورهاى دیگر وارد مى شود.

    سبحانى با بیان اینکه پس از پیروزى انقلاب شرکت هاى بزرگى جهت پشتیبانى از صنعت فولاد ایجاد شدند، اظهار کرد: امروز فرآیند احیا مستقیم توسط شرکت هاى ایرانى و با تکنولوژى بومى انجام مى شود.

    وى تصریح کرد: همچنین امروز در پروژه هاى فاینانس شرکت هاى خارجى ملزم به داشتن شریک ایرانى هستند.

    رییس انجمن فولاد ایران  با اشاره به فلسفه برگزارى این جشنواره اضافه کرد: على رغم آنکه بسیارى از تجهیزات و ماشین آلات را شرکت هاى ایرانى تولید مى کنند اما بسیارى از فولادسازان از وجود آنها بى اطلاع هستند. امروز که تحریم ها تشدید شده است برخى از واحدهاى فولادى در تامین تجهیزات احساس درماندگى مى کنند در حالى که این تجهیزات در ایران ساخته مى شود.
    در نتیجه سعى بر آن بوده تا تولید کنندگان تجهیزات و فولادسازان را زیر یک سقف جمع کنیم و ظرفیت ها و نیازها را   کنیم.

    سبحانى افزود: ٩۰ درصد تولید فولاد با احیا مستقیم انجام مى شود که کاتالیست ها در این فرآیند بسیار حائز اهمیت هستند. هند و کره از تولیدکنندگان کاتالیست هستند اما امروز ایران خود این ماده را تولید مى کند.

    وى با بیان اینکه اولین بارى است که این جشنواره برگزار مى شود، گفت: امیدوارم روزى سیستم بانکى کشور از  پروژه ها پشتیبانى کند تا سازندگان تجهیزات صفر تا صد یک پروژه را تامین کنند. البته خودکفایى در هیچ جاى دنیا به این معنا نیست که تمام کار را خودمان انجام دهیم اما مهم است که تکنولوژى را بومى کنیم. امروز در شرایطى نیستیم که بخواهیم با پول نفت کارخانه بسازیم.

    در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملى فرلاد ایران علاوه بر رونمایی از اطلس ملى فولاد ایران و سامانه ثبت اطلاعات شرکت هاى تولید تجهیزات و نیاز فولادسازان، از پیشکسوتان صنعت فولاد نیز تقدیر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر