مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

بزرگ‌ترین طرح زیست‌محیطی صنعت مس در سفر رئیس جمهور به کرمان افتتاح می‌شود

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس گفت: همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور به کرمان، کارخانه اسید‌سولفوریک مجتمع مس سرچشمه به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین طرح زیست‌محیطی صنعت مس به‌صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر صمت افتتاح می‌شود.;

بزرگ‌ترین طرح زیست‌محیطی صنعت مس در سفر رئیس جمهور به کرمان افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: احداث این کارخانه در تکمیل شرایط کوره فلش کارخانه ذوب انجام شده است؛ چراکه با تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب سرچشمه از ریورب به فلش، ایجاد کارخانه اسید یک ضرورت برای تکمیل شرایط فنی و تکنولوژیک بود.
    وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح 110 میلیون یورو به‌علاوه 45 میلیارد تومان است.
    مدیرعامل شرکت مس با اشاره به ظرفیت تولید 610 هزار تنی اسیدسولفوریک در این طرح اظهار داشت:  با بهره‌برداری از این طرح امکان اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 200 نفر فراهم می‌شود.
    مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر این‌که بهره‌برداری از این طرح یکی از مهمترین دغدغه‌های شرکت مس در قبال مردم و محیط زیست بود عنوان کرد: با راه‌اندازی کارخانه اسید سولفوریک سرچشمه آلایندگی از منطقه حذف می‌شود و این طرح محیط زیستی باعث شد که صنعت مس به یک صنعت سبز تبدیل شود.
    سعد محمدی ادامه داد: علاوه بر طرح اسید سولفوریک، طرح افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره 1 و 2 و اصلاح تیکنر شماره 4، طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته‌گری شماره 3 و طرح سیستم‌های هوشمند هشدار دهنده و بهینه‌سازی و مدیریت ناوگان معدن از دیگر طرح‌هایی است که در جریان سفر رئیس‌جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهند شد.
    مدیرعامل شرکت مس یادآور شد: همه این طرح‌ها با هدف کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری در صنعت مس اجرا شده است و با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد تولید و توسعه پایدار در صنعت مس خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر