بازى لیتیوم به کجا مى رسد؟

عصر معدن- قانون گذار هندى، فروش ۲۴٪ سهام شرکت شیمیایی و معدنی شیلی (SQM) به تینکی چین را تصویب کرد..;

بازى لیتیوم به کجا مى رسد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»،  قانون گذار هندی فروش سهام Nutrien به sqm را تصویب کرد.Canada’s Nutrie بزرگترین تولیدکننده پتاسیم در جهان، نزدیکتر از هر زمان دیگری به انجام تمام شرایط برای ادغام بین Potash Corp و Agrium است. این شرکت پس از آن، قانون گذار  هندى، فروش 24٪ سهام شرکت شیمیایی و معدنی شیلی (SQM) به تینکی چین را تصویب کرد.

    کمیته رقابت کشور (CCI) تا آوریل 2019 Nutrien را به شرکت خود در SQM، دومین تولید کننده لیتیوم جهان، واگذار کرده بود، اما در ماه مى یک قرارداد تقریبا یک سال پیش به دست آمد درست پس از آن که غول پتاس کانادا در مورد فروش آن به شرکت چینی موافقت کرد.
    ‏CCI هشدار داد که اگر در هر صورت سهام Nutrien به  خریدار  دیگر ى غیر از Tianqi فروخته شود، باید تایید جدیدی صورت گیرد.

    روند فروش با اختلاف نظرها روبرو بوده است. در ماه مارس، آژانس توسعه شیلی "کورفو" شکایت خود را مبنی بر جلوگیری از خرید از تیانکی، بزرگترین تولید کننده فلز سفید چین، ارائه کرد. آژانس، که نظارت بر اجاره لیتیوم SQM در اکتاما، را در دستور دارد استدلال کرد که این معامله، مزایای ناعادلانه در مسابقه جهانی برای به دست آوردن منابع برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی به کشور آسیایی خواهد داد.

    طبق گفته Corfo، تولید کنندگان Tianqi و تولید کننده شیلی 70 درصد از بازار جهانی لیتیوم را کنترل می کنند، چرا که هر دو شرکت اعلام کرده اند که تا سال 2020 ظرفیت تولید را تا حد زیادی افزایش خواهند داد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر