رییس هیات عامل ایمیدرو:

ایمیدرو راهبری تامین سنگ آهن فولادسازان را برعهده دارد

پیش بینی صادرات ۳.۵ میلیارد دلاری توسط شرکت های تابعه ایمیدرو طی امسال

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان راهبری تامین سنگ آهن برای فولادسازان را برعهده دارد. خداداد غریب پور همچنین از برگزاری جلسات هماهنگی با وزارت صنعت معدن و تجارت خبر داد که هدف آن مسدود شدن روند صدور مجوز فولاد سازی در "خارج از طرح جامع فولاد" است.;

ایمیدرو راهبری تامین سنگ آهن فولادسازان را برعهده دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که امروز در جلسه کنترل مدیریت ایمیدرو (بررسی عملکرد سال 98 و برنامه های سال 99 شرکت مبارکه) سخن می گفت، با اشاره به راهبری این حوزه در تامین خوراک فولادسازان، اظهار داشت: مقررشده سود شرکت چادرملو طی امسال تقسیم نشود و منابع مالی صرفه توسعه این شرکت شود.

    وی افزود: ایمیدرو تامین سنگ چادرملو را در دستور کار دارد و از طرفی این شرکت متعهد می شود، 3 میلیون تن کنسانتره مورد نیاز مبارکه را تامین کند. غریب پور گفت: به دنبال این هستیم تا با دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیچ گونه مجوز فولادسازی، گندله سازی و کنسانتره سازی "خارج از طرح جامع فولاد" صادر نشود.
    سرمایه گذاری در طرح های توسعه مبارکه از محل سود
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عملکرد فولاد مبارکه گفت: این شرکت دارای برنامه های توسعه ای است و به پاس این عملکرد برنامه داریم که سود سهم مبارکه را به تامین مالی طرح های توسعه این شرکت اختصاص دهیم.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به استراتژی ایمیدرو در حفظ سود شرکت های و سرمایه گذاری آن در طرح های توسعه، گفت: زمانی که مدیران شرکت ها گرایش به توسعه دارند، سرمایه گذاران علاقه مند به اختصاص سود در تامین مالی طرح های توسعه ای هستند که خوشبختانه این رویکرد توسعه ای در مبارکه حاکم است.
    غریب پور با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان از سود این شرکت در افزایش سرمایه مبارکه طی سال 99 لحاظ خواهد شد، گفت: هفته گذشته طرح های مهمی همچون نورد گرم2 مبارکه کلنگ زنی و همچنین تعدادی طرح این شرکت راه اندازی شد که از ارزش 1000 میلیارد تومان برخوردارند.
    افتتاح فاز دوم کنسانتره فولاد سنگان؛ به زودی
    وی افزود: همچنین در سال جدید افتتاح فاز نخست (2.5 میلیون تن) پروژه 5 میلیون تنی کنسانتره در فولاد سنگان با سرمایه گذاری 150 میلیون یورو و 800 میلیارد تومان رقم خورد که افتتاح فاز دوم آن (2.5 میلیون تن) طی هفته های آتی انجام می شود.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: این اقدامات حاکی از آن است که مبارکه مسیر را به درستی طی می کند و نقش آفرینی در دیگر طرح های کلیدی همچون فولاد هرمزگان، فولاد سفیددشت و پروژه 10 میلیون تنی گواه این مدعا است.
    وی با بیان اینکه ساختار شرکت مبارکه به لحاظ مدیریتی حفظ خواهد شد، گفت: ایمیدرو خود را مسئول ثبات و آرامش در مجموعه های تحت پوشش می داند و همواره به عنوان یک کانون آرامش، مرکز کنترل و هدایتگر، تلاش بر تحقق این مهم داشته است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: شاخص های مبارکه در سوددهی، تولید، اخذ استانداردهای ملی و بین المللی، صادرات، ساخت داخل(برنامه بومی سازی 4 هزار قطعه) و ساخت مرکز نوآوری دیجیتال فولاد، مثبت است.
    وی افزود: این شرکت پس از انتقال پروژه الکترود گرافیتی اردکان (یزد) از ایمیدرو، اقدامات قابل توجهی داشته است و طرح فوق در سال جاری افتتاح می شود.
    مبارکه، راهبر فناوری و بومی سازی در حوزه فولاد
    غریب پور با بیان اینکه مبارکه، می تواند راهبر و پیشرو فناوری و بومی سازی در حوزه فولاد شود، اظهار داشت: این شرکت در کنار توسعه، می تواند در "ساخت داخل" جهت گیری داشته باشد. وی افزود: مشارکت در احداث مرکز نوآوری تحول دیجیتال صنعت فولاد کشور و بومی سازی هزاران قطعه، از جمله اقدامات بزرگ این فولادساز است که می تواند این مجموعه را به عنوان برترین بنگاه در زمینه فناوری معرفی کند.
    3.5 میلیارد دلار صادرات در سال 99
    غریب پور اعلام کرد: امسال تا 3.5 میلیارد دلار در زیرمجموعه های تحت پوشش ایمیدرو برنامه صادرات خواهیم داشت. وی افزود: رویکرد دولت، رویکردی صادراتی است و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچین ایمیدرو تاکید بر انجام حداکثر صادرات در سال "جهش تولید" را دارند. رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داست: مبارکه بین 500 تا 700 میلیون دلار صادرات دارد و امیدواریم امسال بتواند 1.5 میلیون تن صادرات را رقم زند.
    غریب پور گفت: پیش بینی ما این است که در بین فولاد سازان علاوه بر 1.5 میلیون تن مبارکه، فولاد خوزستان نیز 2.5 میلیون تن صادرات داشته باشد.
    وی در پایان از خدمات مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران شرکت های تابعه، کارکنان و سهامداران مبارکه به پاس عملکرد سال 98 و همچنین برنامه ریزی برای اجرای طرح های توسعه ای سال 99 قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر