اعلام آمادگی چادرملو، ملی مس و گل‌گهر در تامین ماشین آلات

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو از نیاز ۱.۵ میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی برای تامین ماشین آلات این حوزه طی سال های آتی خبر داد.;

اعلام آمادگی چادرملو، ملی مس و گل‌گهر در تامین ماشین آلات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی در نشست هم اندیشی "طرح تامین ماشین آلات و تجهیزات معدن و صنایع معدنی" که با حضور نمایندگان سه شرکت گل گهر، ملی مس و چادرملو برگزار شد، افزود: در این طرح نیازهای پیمانکاران بزرگ معادن توسط ایمیدرو مورد پایش قرار می گیرد.

    وی افزود: در حال حاضر پیمانکاران این بخش از توان مالی بالا برخوردار نیستند و از سوی دیگر روند توسعه معدن و صنایع معدنی باید ادامه یابد.

    این عضو هیات عامل ایمیدرو گفت: در این زمینه ایمیدرو آمادگی دارد تا با مشارکت شرکت های بزرگ، اقدامات لازم برای تامین مالی و بسترسازی برای تحقق این مهم را به سرانجام برساند.

    آمادگی شرکت های بزرگ برای تامین ماشین آلات

    نعیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام شرکت های بزرگ معدنی همچون چادرملو، ملی مس و گل گهر برای تامین ماشین آلات این بخش، اظهار داشت: این شرکت ها آمادگی خود را برای تامین ماشین آلات این بخش به ویژه نیازهای مجموعه خودشان، اعلام کرده اند.

    وی با بیان اینکه تا اواسط اسفندماه امسال نیازهای شرکت ها به ماشین آلات و تجهیزات این حوزه مشخص می شود، افزود: در این راستا شرکت ها می توانند مدل های تامین مالی خود را اعلام کنند و ایمیدرو حمایت های لازم برای واردات ماشین آلات مورد نیاز شرکت ها را خواهد داشت.

    نقش حمایتی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت هایی معدنی

    قائم مقام ایمیدرو با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در تامین ماشین آلات مجموعه های معدن و صنایع معدنی، عنوان کرد: در بخش معادن کوچک، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نقش حمایتی خود را با ارایه تسهیلات ایفا می کند.

    نعیمی ادامه داد: از سوی دیگر سه شرکت چادرملو، گل گهر و ملی مس حمایت های لازم در تحقق اهداف این طرح را دنبال خواهند کرد.

    تامین ارز توسط ایمیدرو

    وی گفت: ایمیدرو در زمینه تامین ارز مورد نیاز این طرح مشارکت خواهد داشت.

    بنابر این گزارش، در این نشست محمد نوریان مدیرعامل شرکت چادرملو، حامد عسکری زاده مشاور ارشد امور اجرایی مدیرعامل شرکت گل گهر و علی محمدی عضو هیات مدیره شرکت ملی مس حضور داشتند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر