سالانه ۸ میلیون تن فرآورده‌های معدنی در پاکدشت تولید می‌شود

عصر معدن- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۵ واحد معدن شن و ماسه و خاک رُس در این شهرستان گفت: سالانه ۸ میلیون تن مواد و فرآورده‌های معدنی در پاکدشت تولید می‌شود.;

سالانه ۸ میلیون تن فرآورده‌های معدنی در پاکدشت تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، حجت فضلعلی روز دوشنبه اظهار داشت: در حال حاضر 58 کارخانه شن و ماسه، 15 کارخانه آجر، 35 کارخانه بتن و محصولات بتنی و 2 کارخانه آسفالت در پاکدشت فعالیت می‌کنند که این واحدها برای 4 هزار و 115 نفر شغل ایجاد کرده است.

    وی با اشاره به این‌که بیش از 21 درصد واحدهای صنعتی استان تهران در پاکدشت فعالیت دارد، افزود: این شهرستان با بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی فعال در سه شهرک صنعتی مصوب دولتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و 4 لکه یا منطقه صنعتی 20 درصد اشتغال صنعتی و بیش از 21 درصد واحدهای صنعتی استان تهران را در خود جای داده است.

    فضلعلی با اشاره به این‌که 13 درصد رقم سرمایه‌گذاری صنعتی استان تهران در حوزه اشتغال در شهرستان پاکدشت صورت گرفته است، افزود: در سال 99، این شهرستان با ایجاد 2 هزار و 990 فرصت‌ شغلی بیش از تعهد خود، ظرفیت و فرصت شغلی ایجاد کرده که بیش از 18 درصد اشتغالِ با مجوز، در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

    وی بیشترین تولیدات واحدهای صنعتی را در بخش فلزات اعلام کرد و افزود: بیش از 41 درصد تولیدات واحدهای صنعتی در بخش فلزات، 32 درصد تولیدات شیمیایی، 20 درصد مواد غذایی و 7 درصد محصولات سلولزی، نساجی و صنایع برق و الکترونیک تولید می‌شود.

    رئیس اداره صمت پاکدشت با بیان اینکه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار به عنوان یکی از طرح های اولویت دار و مهم حوزه صنعت، معدن و تجارت است، افزود: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی فعال و رفع مشکلات و موانع واحدهای نیمه فعال و غیرفعال ،جلسات ستاد تسهیل به صورت مستمر و هفتگی در واحدهای صنعتی برگزار می‌گردد.

    وی ادامه داد: در سال گذشته 22 جلسه ستاد تسهیل با 105 مصوبه شکل گرفت که 80 درصد این مصوبات اجرایی شده و مابقی در حال پیگیری است و در سه ماهه نخست سال جاری تاکنون 15 جلسه با 40 مصوبه برگزار شده که با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 20 مورد اجرایی شده است.

    فضلعلی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده در چارچوب این جلسات، شامل 82 مورد تسهیلات کرونا، 22 طرح از محل تبصره 18، 4 طرح رونق تولید، 7 طرح بازسازی و نوسازی، 2 مورد تسهیلات صنفی بوده که در مجموع اعتباری حدود 250 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

    وی با اشاره به اشتغال 65 هزار نفر در واحدهای صنفی پاکدشت، بیان کرد: 13 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر نظر 18 اتحادیه تحت نظارت اتاق اصناف شهرستان و همچنین 5 هزار واحد بدون پروانه کسب که در دست اقدام هست برای بیش از 65 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

    پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر