سود هنگفت ایالات متحده از چینی ها

عصر معدن- دیپلمات ارشد چین می‌گوید: راه برای گفتگوی تجاری با آمریکا هنوز باز است.;

سود هنگفت ایالات متحده از چینی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    وانگ یی، وزیر امور خارجه، روز دوشنبه گفت:"هینا در مذاکره با ایالات متحده در مورد اصلاحات تجاری دو جانبه باقی خواهد ماند و مجددا تأکید می کند که پکن جنگ داخلی را نمی خواهد."
    وانگ که در یک جلسه مطبوعاتی مشترک با  visiting هانت وزیر امور خارجه بریتانیا صحبت می‌کرد گفت که چین و آمریکا باید اصطکاک تجاری را از طریق چارچوب سازمان تجارت جهانی حل کنند.
    وانگ همچنین موضع پکن را تصریح کرد که علت ریشه‌ای این جنگ تجاری، عدم تعادل تجارت کنونی بین دو اقتصاد برتر جهان با ایالات‌ متحده است. وی با بیان این مطلب گفت که ایالات ‌متحده سود هنگفتی از چین به دست آورده ‌است.
    ایالات متحده و چین به یک معامله جنگ تجاری طولانی مدت که توسط دولت ترامپ آغاز شده، وارد شده اند. این اتفاق نشان می دهد صنایع با تکنولوژی پیشرفته چین مالکیت معنوی از شرکت های آمریکایی را به سرقت برده اند و خواستار اقدام پکن به خرید محصولات بیشتر ایالات متحده برای کاهش ارزش اضافی 350 میلیارد دلار تجارت شده اند.
    در ابتدا، دو طرف به نظر می رسید که از یک تجارت تجاری تمام عیار در ماه مه اجتناب کرده اند. چین نیز موافقت کرد تا بیشتر محصولات کشاورزی و انرژی ایالات متحده را خریداری کند، اما این معامله سقوط کرد و 2 طرف واردات تعرفه ها را بر کالاهای مربوطه تحمیل کردند.
    از آن زمان واشنگتن تهدید کرده است  تعرفه ها را به 450 میلیارد دلار اضافی از کالاهای چینی اختصاص دهد و مذاکرات رسمی بین 2 کشور انجام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر