تفاهم‌نامه همکاری ایران و روسیه در بخش معدن امضا شد

عصر معدن- سازمان نظام مهندسی معدن ایران با مرکز صادرات روسیه برای توسعه همکاری در زمینه‌های مهندسی و معدنی تفاهم نامه همکاری در تهران امضا کردند.;

تفاهم‌نامه همکاری ایران و روسیه در بخش معدن امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، این تفاهم‌نامه بین «تقی نبئی» و «پاول بوخانف» به ترتیب رییس سازمان نظام مهندسی معدن و مسوول مرکز صادرات روسیه در ایران به امضا رسید.

    مرکز توسعه صادرات روسیه در واقع یک هلدینگ متشکل از سه شرکت است و برای گسترش صادرات این کشور به ایران تلاش می‌کند. براساس آمار موجود میزان صادرات روسیه به ایران  در سال گذشته نسبت به سال ماقبل، رشد 31 درصدی داشته است.

    اگزیم بانک روسیه از زیر مجموعه‌های مرکز صادرات این کشور محسوب می‌شود. شرکت‌های زیرمجموعه مرکز صادرات روسیه. زیر نظر وزارت صنعت و تجارت این کشور فعالیت دارند .

    نبئی در این نشست گفت: براساس این تفاهم نامه زمینه ای برای توسعه همکاری بین ایران و روسیه فراهم می شود و دو کشور در بخش معدن و صنایع معدنی از ظرفیت های خوبی برخوردارند.

    وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران اکنون بیش از 41 هزار نفر عضو حقیقی از رده کارشناسی به بالا دارد و با 15 گرایش تخصصی و دو هزار عضو حقوقی که اغلب شرکت های فعال بخش معدن و صنایع معدنی محسوب می شوند.

    به گفته نبئی، شورای مرکزی و ستاد اصلی سازمان برای 31 استان برنامه عملیاتی را مشخص می سازد و سیاستگذاری لازم را به عمل می آورد.

    وی گفت: اعضای سازمان از توانمندی لازم برای فعالیت اکتشافی، استخراج عمیق با بهره گیری از فناوری روز را دارند و در عین حال در زمینه فرآوری مواد معدنی برای پرهیز از خام فروشی مواد معدنی از توانمندی لازم برخوردارند.

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ضمن یادآوری برخورداری روسیه در زمینه ماشین آلات معدنی، گفت: مرکز توسعه صادرات روسیه در زمینه واردات ماشین آلات بخش معدن و صنایع معدنی به ایران می تواند کمک کند.

    وی اضافه کرد: آمادگی لازم وجود دارد برای اتصال مجموعه های بخش معدن وصنایع معدنی ایران به طرف های روسی تا زمینه همکاری های اینده را فراهم سازد.

    «الکسی کیموف»مسوول توسعه همکاری معدن و فولاد روسیه  نیز در این نشست گفت:  امضای تفاهم نامه ایران و روسیه، زمینه گسترس همکاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم می سازد و پیش بینی می شود، در آینده همکاری دو کشور نقش موثری داشته باشد.

    بر اساس گزارش سازمان گمرک روسیه، ایران با روسیه در سال 2018 یک میلیارد و 740 میلیون دلار مبادلات بازرگانی داشتند که یک میلیارد و 207 میلیون دلار آن را صادرات به ایران و 533 میلیون دلار را واردات از ایران شامل می شود.
    این در حالی است که در سال 2017 ایران و روسیه یک میلیارد و 707 میلیون دلار مبادلات بازرگانی داشته که صادرات کالاهای روسیه به ایران یک میلیارد و 314 میلیون دلار و واردات از ایران 392.2 میلیون دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر