نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

فولادسازان در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد از نیازهایشان می‌گویند

عصر معدن- نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، معتقد است که برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد در شرایط فعلی به نفع صنعت فولاد بوده و فرصت خوبی برای شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها است.;

فولادسازان در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد از نیازهایشان می‌گویند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    سید بهادر احرامیان در گفت و گو با «عصر معدن»، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، اظهار کرد: این جشنواره به نوعی گردهمایی خانواده فولاد ایران محسوب می شود تا اعضای این صنعت در کنار هم جمع شوند.
    وی تصریح کرد: بخش اول این گردهمایی در قالب یک جشنواره برگزار می شود. برخی مقامات در این بخش سخنرانی خواهند داشت و در قسمت های دیگر گفت و گوهای داخلی صورت می گیرد. همچنین قرار است در پایان بخش جشنواره از برخی افراد تقدیر به عمل آید.
    احرامیان اضافه کرد: اولویت اصلی ما در برگزاری این برنامه جلوگیری از موازی کاری با دیگر رویدادها بوده و در نهایت قرار است یک دید و بازدید میان فعالان این صنعت انجام گیرد.
    اما این رویداد دارای دو بخش جشنواره و نمایشگاه است که بی تردید برنامه ها در این دو بخش متفاوت از هم خواهند بود، نائب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره بخش نمایشگاه نیز بیان کرد: نمایشگاه بومی سازی رویدادی است که با توجه به شرایط فعلی کشور با پیشنهاد اعضای انجمن برگزار خواهد شد.
    احرامیان ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه این است تا در ارتباط با موضوع بومی سازی یک کار جدید ارائه شود، به همین دلیل در این بخش چند رشته فنی انتخاب شده است.
    وی بیان کرد: در این رشته ها، تولیدکنندگان فولاد نیازمندی های خود را مطرح می کنند. درواقع نیمی از نمایشگاه به معرفی نیازمندی فعالان صنعت فولاد اختصاص دارد تا شرکت های داخلی و متخصصان با تلاشی مجدد و رویکرد جدید در بحث تامین این نیاز وارد شوند.
    به گفته نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولاد مبارکه تصمیم دارد تا در این بخش از رویداد فولادی حضوری فعال تر داشته باشد. درواقع مبارکه حاضر است در برخی از پروژه ها وارد شده و ریسک سرمایه گذاری را قبول کند. این موضوع یک فرصت بسیار خوب بوده و به نفع کسانی است که می خواهند در زمینه تولید داخلی و بومی سازی فعالیت داشته باشند. به طور کلی این نمایشگاه برای دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان فرصت بسیار خوبی است.
    احرامیان اظهار کرد: این رویداد ایده بسیار خوبی بوده و جزو فرصت هایی است که تنها در شرایط فعلی (تحریم) افراد حاضرند چنین ریسک هایی را پذیرفته و وارد کار شوند.
    به گفته نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، متولی این رویداد انجمن فولاد است. خوشبختانه در همین رابطه روز گذشته جلسه ای با ریاست هیات عامل ایمیدرو داشتیم که بسیار از این موضوع استقبال کردند و گفتند حمایت های لازم را خواهند داشت. بدون شک برگزاری این رویداد به نفع همه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر