رشد آهسته تولید کبالت در معادن جهان طی سال آینده میلادی

عصر معدن- رشد تولید کبالت در معادن جهان طی سال ۲۰۲۰ میلادی روندی آهسته تر خواهد داشت.;

رشد آهسته تولید کبالت در معادن جهان طی سال آینده میلادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به منظور حمایت از قیمت کبالت که در باتری خودرو های برقی مورد استفاده قرار می گیرد، رشد تولید معادن کبالت طی سال آینده میلادی نسبت به سال 2019 میلادی شاهد رشد آهسته تری خواهد بود.

    همچنین تولید این ماده معدنی در سال 2019 میلادی 143هزار و 600 تن اعلام شده است که پیش بینی می شود طی سال 2020 میلادی رشد 3.5 درصدی(معادل 5 هزار تن) را به ثبت رساند. این در حالی است که این میزان کمتر از رشد پیش بینی شده برای سال2019 میلادی (6.3 درصد) است.

    بنابر پیش بینی مرکز مطالعات آنتایک Antaike ، قیمت کبالت در سال آینده میلادی به 18 دلار در هر پوند (40هزار دلار در هرتن) افزایش می یابد که نسبت به میانگین قیمت سال 2019 میلادی(16 تا16.50 دلار ) در هر پوند رشد نشان می دهد.

    مرکز بین المللی نیکل و کبالت چین علت افزایش قیمت این ماده معدنی در سال آینده را کاهش معدنکاری بخش خصوصی عنوان کرده است. در اوت 2019 میلادی شرکت بزرگ معدنی گلنکور اعلام کرد که معدن موتانداMutanda را به دلیل قیمت پایین کبالت طی دو سال آینده تعطیل خواهد کرد. این به معنی تولید نشدن 25هزار تن کبالت نسبت به سال2019 میلادی است.

    در حالی که مصرف جهانی این ماده معدنی نرخ رشد آهسته دارد طی سال جاری میلادی با رشد 6.6 درصدی به 135هزار تن خواهدرسید. پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی تعداد خودروهای برقی جهان به 10 میلیون دستگاه برسد که میزان کبالت مصرفی در آنها 70هزار تن است. این در حالی است که سال جاری این میزان 30 هزار تن اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر