افزایش قیمت طلا ازسرگرفته شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در پی توقف روند صعودی بازارهای سهام جهانی، از پایین‌ترین رکورد پنج هفته اخیر خود فاصله گرفت و اندکی افزایش یافت.;

افزایش قیمت طلا ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1290.04 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1280.70 دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت از 25 ژانویه بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل حدود 0.4 درصد رشد کرد و به 1289.60 دلار رسید.

    بازارهای سهام آسیایی رشد روزهای اخیر خود را با صعود بازارهای سهام چین حفظ کردند اما تجدید تنش‌های منطقه‌ای، مانع از رشد گسترده آنها شد.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، قیمت طلا پس از افت شدیدی که تحت تأثیر رقابت دارایی‌های سودده پیدا کرد، تحکیم می‌شود. بازده اوراق قرضه اندکی افت کرده در حالی که دلار بالا رفته و بازارهای سهام با موانعی روبرو هستند. طلا در کوتاه مدت به خوبی پشتیبانی شده که ناشی از تغییر اعتماد و کندی اقتصاد جهانی است اما در کوتاه مدت همچنان با فشارهای کاهشی روبروست.

    شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر که روز گذشته به آن صعود کرده بود، ایستاد.

    تحلیلگران می‌گویند بازارها تحت تأثیر اختلافات تجاری آمریکا و چین اندکی محتاط شده‌اند و منتظر تحولات در مذاکرات میان دو اقتصاد بزرگ جهان هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده دونالد ترامپ توافق تجاری که ایده آل نباشد را رد خواهد کرد اما خاطرنشان کرده که کاخ سفید برای رسیدن به توافق تلاش می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد رشد کرد و به 15.14 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افت، 1507.77 دلار بود و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 833.10 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر