با حضور وزیر صمت صورت گرفت؛

شروع به‌کار معدن مس کرور عنبرآباد

عصر معدن- معدن مس کرور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، نماینده مردم سیرجان و بردسیر و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در خانه ملت و فرماندار و امام جمعه عنبرآباد شروع به کار کرد.;

شروع به‌کار معدن مس کرور عنبرآباد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، سلم مروجی پیش از ظهر امروز 24 دی‌ماه در آئین شروع به کار معدن کرور گفت: معدن کرور یکی از بزرگترین معادن کشور است.

    وی مجتمع معدنی تیتانیوم کهنوج و معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد را سبب ساز توسعه و اشتعال جنوب استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر 53 کارخانه صنایع و معدنی در حوزه جنوب استان کرمان احداث شده است.

    رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری هزار میلیارد طرح در جنوب استان تعریف شده که اشتغال هزار جوان این خطه در بر داشته است.

    وی ادامه داد: بیش از 2 هزار جواز صنعتی صادر شده که پیشرفت 120 مورد آن بالای 40 درصد است همچنین 264 واحد صنعتی در جنوب داریم و 10 محصول ما جزو محصولات استراتژیک هستند.

    مروجی بیان کرد: پایانه صادراتی در شهرستان جیرفت به فرآوری و صادرات محصولات جنوب استان کمک شایانی می کند.

    وی تصریح کرد: طی یکسال اخیر چهار کارخانه مس در جنوب استان توسط بخش خصوصی احداث شده است.

    بر اساس این گزارش، این پروژه با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال سالانه 20 هزار تن کنسانتره مس تولید خواهد کرد و همچنین زمینه اشتغال 300 نفر را نیز فراهم می کند ذخیره قطعی معدن کرور 20 میلیون تن و ذخیره احتمالی آن 500 میلیون تن برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر