گرانی طلا در هفته جاری

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند طلا در هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند.;

گرانی طلا در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به شماری از ابهامات سیاسی و ژئوپلیتیکی و همچنین انتظارات برای رویکرد محتاطانه بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره در پیش‌بینی خود برای افزایش قیمت طلا اشاره کردند.

    ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینر ریپورت" اظهار کرد: پس از دو بار تلاش ناموفق در ماه جاری برای شکستن قیمت 1300 دلار، احتمال این وجود دارد که طلا این بار موفق شود در نیمه اول سال 2019 تا مرز 1380 دلار صعود کند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 18 نفر شرکت کردند که 13 نفر یا 72 درصد افزایش قیمت طلا، یک نفر یا شش درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که چهار نفر یا 22 درصد نظری نداشتند.

    از میان 266 نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 126 نفر یا 47 درصد افزایش قیمت طلا و 77 نفر یا 29 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 63 نفر یا 24 درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

    برای هفته گذشته کارشناسان وال‌استریت درباره روند قیمت طلا به اکثریت نرسیدند در حالی که 58 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

    بدنبال عقب‌گرد دلار آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون ناملایمات ژئوپلیتیکی، در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 18.30 دلار یا 1.4 درصد افزایش پیدا کرد و در 1304.20 دلار بسته شد و برای کل هفته حدود 1.2 درصد افزایش ثبت کرد.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب در معاملات روز جمعه 0.8 درصد افت کرد و برای کل هفته 0.5 درصد کاهش ثبت کرد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت SIA Wealth Management به کیتکونیوز گفت: من به قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستم. در فاصله نشست بانک مرکزی آمریکا، انتشار درآمدهای مالی، مذاکرات تجاری آمریکا و چین و تعطیلی دولت فدرال آمریکا، تصور می‌کنم نوسان قابل توجهی وجود داشته باشد که علاقه به خرید طلا را تجدید خواهد کرد.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک با اشاره به ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادکلان عمده، به رشد قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش‌بینی کرد و گفت بازارهای سهام آمریکا در یک ماه اخیر بهبود قابل توجهی داشتند اما طلا موفق شده است سطح حمایت کلیدی را حفظ کند.

    جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" نیز انتظار دارد طلا تحت تأثیر تسریع نگرانی‌های جهانی، به قیمت بالاتری صعود کند. وی گفت: طلا روز جمعه تحت تأثیر ابهامات سیاسی در آمریکا، ابهامات سیاسی در منطقه یورو و ابهامات سیاسی در ونزوئلا تقویت شد.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه "لاسال فیوچرز" نیز پیش‌بینی کرد طلا رکورد بالای جدیدی را امتحان کند. وی اظهار کرد: برای معاملات تحویل آوریل، میانگین قیمت 10 روزه در حدود 1293 دلار و میانگین قیمت 20 روزه در 1293.80 دلار قرار دارد و اگر طلا بالای 1294 دلار بسته شود، اتفاق مثبتی خواهد بود.

    اما جیم ویکاف، تحلیلگر فنی کیتکونیوز پیش‌بینی کرد بازار طلا در هفته جاری معاملات پرنوسانی را تجربه کند.

    آدریان دی، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نیز انتظار داشت قیمت طلا در هفته جاری ثابت بماند. وی به کیتکونیوز گفت: اگرچه طلا اخیراً عملکرد قوی داشته است اما برخی تحولات مانند پایان تعطیلی دولت آمریکا یا پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، رشد قیمت طلا را متوقف خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر