در مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان عنوان شد :

ذوب‌آهن در سال گذشته بالاترین سودخالص از زمان تاسیس را داشته است

عصر معدن- مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان با حضور سهامداران، نمایندگان صاحبان سهام ، اعضای هیات مدیره و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ، در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان دوشنبه ۱۷تیرماه برگزار شد.;

ذوب‌آهن در سال گذشته بالاترین سودخالص از زمان تاسیس را داشته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» نمایندگان سهامداران عمده ذوب آهن ‌در جایگاه هیات رئیسه قرار گرفتند و  غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت صدر تامین ریاست مجمع را عهده دار شد.

    غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین گفت: با توجه به برنامه ای که ذوب آهن اصفهان برای تولید 3 میلیون تن دارد پیگیرهستیم برنامه تامین سرمایه در گردش انجام شود و مشکلات مالی تا حدودی برطرف گردد. اکنون نیز اوراق سلف وارد بازار شده و تضمین آن را شستا و هلدینگ دارند به عنوان حمایت انجام می دهند. 

    وی افزود : امیدواریم ذوب آهن در افق 1404 بر اساس سند استراتژیک هلدینگ صدر تامین بتواند به تولید شش میلیون تن برسد. طرح های توسعه این شرکت نیز با قوت در دست پیگیری است و پیشرفت پروژه ها از شرایط خوبی برخوردار است.

    منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ارائه گزارش هیأت مدیره مربوط به عملکرد سال 97 و برنامه های آتی این شرکت گفت:‌ تفاوت اساسی بین فرایند تولید در این شرکت و سایر تولیدکنندگان داخلی وجود دارد. ذوب آهن اصفهان است تنها شرکت فولادی بزرگ کشور است که تولید آن به روش کوره بلند انجام می شود در حالی که عمده تولید فولاد کشور به شیوه احیای مستقیم است و یکی از دلایل سودهی آنها این است که از یارانه گاز و برق استفاده می کنند و ذوب آهن اصفهان از این یارانه بی بهره است و بر این اساس تفاوت سهم انرژی ذوب با بقیه شرکت ها 700 تومان به ازای هر کیلوگرم است .یعنی اگر ذوب آهن مطابق با برنامه بخواهد 3 میلیون تولید کند،دو هزار و 100 میلیارد تومان باید ناشی از یارانه گاز ذوب آهن از دست می دهد.
    وی سود ناخالص این شرکت در سال 97 را یک رکورد ذکر کرد و گفت : بازدهی سهام این شرکت در سال گذشته 224 درصد بود .

    یزدی زاده افزود : این شرکت با توجه به شرایط نقدینگی خود ، سرمایه گذاری های کوچک برای بیشترین بهره برداری را مدنظر دارد .
    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : پروژه pci در آستانه بهره برداری قرار دارد و قیمت تمام شده محصولات این شرکت را کاهش می دهد .
    وی تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان  علی رغم تحریم ها، در سه ماهه اول امسال صادرات خوبی داشته و در اردیبهشت ماه رکورد صادرات ماهانه جدیدی را ثبت کرده است .

    یزدی زاده در خصوص چالش های سال 97 افزود : محدودیت شدید در تامین مواد آهن دار و سنگ آهن یک معضل برای شرکت است است و کم کم در بین سایر فولادسازان در حال عمومیت یافتن است. سنگ آهن،گندله و کنسانتره متاسفانه صادر می شود که اعتراض ذوب آهن را در این خصوص به وزارت صمت نیز ارائه کردیم و پیگیر هستیم. اگر تدبیر اساسی در این خصوص صورت نگیرد به یک بحران بزرگ تبدیل می گردد. 

    مدیرعامل شرکت بیان کرد : واحدهای مختلف شرکت متاسفانه معطل مواد اولیه هستند از آن سو تحریم های ظالمانه دشمن در زمینه های مختلف و به ویژه در خصوص صنعت فولاد شدت یافته است. واردات مواد اولیه از جمله زغال و کک و همچنین صادرات محصولات جزء تحریم ها است.توازن در منافع زنجیره ارزش تولید نیز وجود ندارد. 

    این مقام مسئول در خصوص چالش های سال گذشته تصریح کرد: ظرفیت تولید شرکت چهار میلیون تن است اگر مواد اولیه به شرکت برسد با سه کوره بلند تحقق این مهم امکان پذیر است.بروز خشکسالی را قبلاً شاهد بودیم و امیدواریم امسال تاثیر کمتری بر تولید شرکت بگذارد. تامین بخشی از کسری منابع صندوق فولاد واعتصاب کامیون داران را سال گذشته شاهد بودیم که تاثیر بسیار زیادی در حمل مواد اولیه و محصولات داشت . منفی بودن سرمایه در گردش و زیان انباشته که وجود دارد از جمله چالش ها محسوب می‌شوند. 

    یزدی زاده خاطر نشان کرد : خوشبختانه گرفتن مجوز ترک تشریفات از هیات دولت محقق شد که بتوانیم یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن از چاه گز و سنگان وارد ذوب آهن کنیم که روزانه پیگیر این موضوع هستیم. 

    وی در ادامه برخی از مهمترین موفقیت های شرکت در سال گذشته را چنین عنوان کرد: کسب بالاترین سود خالص در تاریخ ذوب آهن، خروج از ماده 141 و تهاتر بدهی ها با مطالبات تامین اجتماعی و همچنین کسب اعتبار نزد بانک ها،اصلاح ساختار مالی شرکت،رکورد روزانه تولید با دو کوره بلند، مدیریت هزینه ها ،تهاتر املاک مازاد و غیرمولد شرکت ، تولید انواع ریل ، راه اندازی پروژه VD به منظور تولید فولادهای کیفی تولید H300 و بیم بلانک،کاهش مصرف آب از 17 میلیون متر مکعب به 14 میلیون متر مکعب ، کسب تندیس صرفه جویی در مصرف انرژی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر