هدف گذاری کشور چین برای تولید یک میلیارد تن فولاد در یک سال

عصر معدن- کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت فولاد در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته است.;

هدف گذاری کشور چین برای تولید یک میلیارد تن فولاد در یک سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، عباسی گفت: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر روند قیمت فولاد در بازار‌های جهانی، سیاست‌های چین به دلیل وجود ساخت و ساز، تولید و تقاضای فراوان فولاد و محصولات فولادی در این کشور است.

    وی افزود: کشور چین در یک برنامه یک ساله، هدف گذاری یک میلیارد تن فولاد را مطرح کرده و به شرکت‌هایی که به فولاد تولید می‌پردازنند، سقف یک میلیارد تن فولاد را در نظر گرفته است.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: هدف چین از این سیاست، اول، جلوگیری از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دوم حمایت از شرکت‌های تولیدکننده فولاد در چین است.

    عباسی گفت:اما در هفته گذشته بر خلاف 6 ماه گذشته، دولت چین محدودیت‌هایی را که برای محصولات فولادی وضع کرده بود، برداشت و این امر موجب رشد قیمت سنگ آهن در بازار‌های جهانی شد و این خبر خوبی هم برای تولیدکنندگان سنگ آهن در ایران محسوب می‌شود.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: ورق گرم هم با 3.6 درصد افزایش به 570 دلار رسید و تحلیگران این امر را ناشی از افزایش بهای فولاد در بازار‌های جهانی می‌دانند.

    عباسی در ادامه گفت: از منظر تکنیکالی هم اگر بخواهیم موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، تقریبا قیمت سنگ آهن به کف نمودار 6 ماه خود رسیده است که اگر اتفاق خاصی در معادلات جهانی رخ ندهد و با همین روند پیش برود، یک پول بک برای محصولات سنگ آهن محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر