مبارزه با تعرفه‌های فولادی ترامپ

عصر معدن- دادگاه عالی ایالات‌متحده چالشی را برای تعرفه‌های گمرکی فولاد وارداتی که توسط یک گروه صنعتی مطرح شده‌بود را به تعویق انداخت. این گروه معتقد بود که بخش کلیدی قانون که در آن عوارض را اعمال کرده تخطی از قانون اساسی ایالات‌متحده است.;

مبارزه با تعرفه‌های فولادی ترامپ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، قضات حاضر به شنیدن درخواست انجمن آمریکایی برای درخواست ماه مارس توسط دیوان بین‌المللی تجارت آمریکا که طرح دعوی این گروه را رد کرد، خودداری کردند. این موسسه یک گروه تجاری آزاد است که وارد کنندگان فولاد و کاربران فولاد وارد شده می‌شود.
    ترامپ 25 درصد تعرفه‌های وارداتی بر فولاد و 10 درصد تعرفه وارداتی بر آلومینیوم را در مارس 2018 براساس زمینه‌های امنیت ملی اعمال کرد. البته به آرژانتین، استرالیا، برزیل و کره‌جنوبی سهمیه اعطا شده‌است. کانادا و مکزیک نیز در ماه مه ازتعرفه معاف شدند. در واکنش، هر دو کشور تعرفه‌های تلافی جویانه خود را در آمریکا بالا بردند.
    این موسسه در ژوئن 2018 طرح دعوی خود را مطرح کرد و مدعی شد که بخش 232 قانون توسعه تجارت 1962 که به روئسای جمهور این امکان را می‌دهد تا تعرفه‌ها را براساس نگرانی‌های امنیتی ملی تحمیل کنند، مغایر با قانون اساسی است چرا که این لایحه بیش از حد به رئیس‌جمهور در هزینه کنگره اجازه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر