غریب پور در نشست با رییس سازمان نظام مهندسی معدن:

همکاری های ایمیدرو و نظام مهندسی معدن در حوزه آموزش گسترش می یابد

افزایش بودجه آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر گسترش همکاری های بین این سازمان و نظام مهندسی معدن در بخش آموزش، گفت: بودجه بخش آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو به منظور تحقق اهداف این بخش طی سال جاری، تا ۲۳ میلیارد تومان افزایش یافت.;

همکاری های ایمیدرو و نظام مهندسی معدن در حوزه آموزش گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست کمیته آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو که با حضور رییس سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شد، افزود: برنامه ریزی این سازمان در تقویت همکاری ها با دانشگاه ها و دیگر سازمان ها در حوزه آموزش و پژوهش همچون سال گذشته ادامه خواهد یافت.

    وی با بیان اینکه دوره های آموزشی تربیت حفار توسط ایمیدرو برگزار خواهد شد، افزود: در سال 98 حدود 17 میلیارد تومان هزینه کرد حوزه آموزش، پژوهش و فناوری در این سازمان بود که در سال 99 این رقم تا 23 میلیارد تومان بودجه افزایش پیدا کرده است.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه دوره های آموزشی بر اساس نیازسنجی های احصا شده از سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها انجام شده است، عنوان کرد: دوره های در نظر گرفته پاسخگوی نیازهای فنی و تخصصی معدنکاران بخش خصوصی است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه بومی سازی از اولویت های این سازمان در سال جهش تولید است، افزود: در مدل همکاری با دانشگاه ها و شرکت ها باید به گونه ای عمل کرد که شرکت ها نیازهای تحقیقاتی خود را به دانشگاه ها ارایه و دانشگاه ها برنامه های مطالعاتی و راهکارهای رفع نیازهای شرکت ها را اعلام کنند.

    برگزاری 400 دوره آموزشی
    در ادامه این جلسه تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس مفاد قرارداد بین ایمیدرو و نظام مهندسی معدن تاکنون از مجموع 600 دوره پیش بینی شده 419 دوره توسط سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شده است.
    تقی نبئی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری دوره های باقی مانده متوقف شد و دوره های باقی مانده از خرداد آغاز می شود.
    وی گفت: دوره های آموزشی شامل ایمنی معادن زیرزمینی زغال سنگ، دوره های آموزشی رانندگان خودروهای حمل و نقل سبک و سنگین و همچنین ایمنی برای کارگران شاغل در معادن است.
    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ادامه داد: دوره های نامبرده در 31 استان توسط سازمان های نظام مهندسی معدن استان ها و با همکاری سازمان های صنعت معدن و تجارت کشور برگزار شد.
    نبئی اظهار داشت:‌ آمادگی داریم همکاری آموزشی و پژوهشی بین این سازمان و ایمیدرو در سال جاری را همچون سال گذشته ادامه دهیم.
    در این جلسه غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو حضور داشتند و مطالبی را در خصوص برنامه ها و اقدامات این سازمان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری ارایه کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر