خط تولید واحد نورد شرکت فولاد یزد متوقف شد

عصر معدن- مدیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان یزد در واکنش به ۲ مورد حادثه اخیر منجر به مرگ کارکنان خط تولید نورد «شرکت فولاد یزد» گفت: خط تولید این واحد به دلیل موارد ایمنی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.;

خط تولید واحد نورد شرکت فولاد یزد متوقف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، محمد فتاحی روز دوشنبه با اعلام این خبر با تاکید بر پیگیری‌های این اداره  مبنی بر شناسایی مقصر یا مقصران در فولاد یزد اظهار داشت: پس از دریافت خبر حادثه، بازرسان کار به محل اعزام شدند و با بررسی محل و گفت و گو با تعدادی از مطلعان و شهود ، دستور توقف خط تولید نورد به کارفرما ابلاغ شد.

    وی افزود : مقرر شد پس از دریافت گزارش پزشکی قانونی و دستور قضایی برای پیگرد قانونی نسبت به معرفی مقصر یا مقصران به مراجع مربوط اقدام شود.

    مدیر اداره تعاون شهرستان یزد درباره برخورد با کارفرما و جلوگیری از بروز چنین حوادثی گفت: با احضار کارفرما، موارد نقض در خط تولید به وی ابلاغ و متعهد شد نسبت به رفع نواقص ابلاغی اقدام کند.

    از ابتدای سال جاری  تاکنون سه نفر بر اثر حادثه در کارخانه فولاد یزد جان باختند.

    همچنین چهارشنبه 16 مرداد ماه جاری یکی از مهندسان که 35 سال داشت به علت نشت گاز و دوشنبه شب 21 مردادماه نیز یک مهندس 36 ساله بر اثر  برق گرفتگی در این کارخانه ، جان خود را از دست دادند.

    گروه تولیدی و صنعتی فولاد یزد در سال 1359 از سوی بخش خصوصی تاسیس و در کارخانه‌ای  در نزدیکی شهر یزد شروع به فعالیت کرد.

    تولیدات اولیه شرکت انواع پمپ‌های آب کشاورزی بود و به تدریج با توجه به راهبرد کاری شرکت در گسترش فعالیت بر مبنای توسعه در زنجیره‌های بالادستی تولید انواع دنده‌های اسپیرال، اتصالات، لوله‌های آبرسانی فولادی و شافت فولادی صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

    مرحله دوم توسعه فعالیت شرکت با ورود به صنعت فولاد و تأسیس خطوط نورد میلگرد، ذوب و ریخته‌گری، نورد مفتول و نورد تیرآهن و افزایش ظرفیت و ارتقاء مدام تکنولوژی این خطوط در دوره سال‌های 75 الی 90 صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر