خبری خوش برای صادرکنندگان فولاد

عصر معدن- به تازگی محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه ای خطاب به رئیس کل گمرک نوشته و در آن از ممنوعیت مشروط صادرات فولاد و هر نوع فلز دیگر را اعلام کرده است.;

خبری خوش برای صادرکنندگان فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخصوص این موضوع به «عصرمعدن» گفت: هیچ شخص نباید محصول فولادی را از یک شرکت به قصد مصرف داخلی خریداری کرده و به جای مصرف آن را صادر کند. در واقع باید شرکت های صادرکننده، آمادگی خود را برای صادرات و همچنین مبدا خود را اعلام کنند و در مقابل نیز تولیدکنندگان محصولات فولادی که قصد صادرات محصولاتشان را دارند محصول خود را برای صادرات به آنها بفروشند.
    وی با بیان این مطلب افزود: اما با دستور جدید دلالان نمی توانند با خرید محصولات فولادی نسبت به صادرات اقدام کنند.
    به عقیده خلیفه سلطانی، ممنوعیت مشروط برای صادرات فولاد هیچ تاثیر منفی بر صادرات محصولات فولادی کشور نخواهد داشت. زیرا اکنون مسیرهای صادراتی در ایران کاملا مشخص است و شرکت‌های بزرگ در مسیر خود حرکت می کنند. در واقع دلالان و شرکت‌ها در مسیر مجزا از یکدیگر در حال فعالیت هستند.
    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: با قرار گیری تعدادی از صادرکنندگان در یک مسیر، دیگر احتمال تغییرات و تخریب قیمت محصولات فولادی وجود نخواهد داشت و در نهایت قدرت چانه زنی برای قیمت صادرکنندگان فولادی در بازار هدف افزایش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر