سمت و سوی مس در بازارهای بین‌الملل

عصر معدن- پس از تصمیم بزرگترین و قدیمی ترین بازار جهانی درخصوص ممنوعیت ذخیره و معامله آلومینیوم، نیکل و مس روسیه پریمیوم مس شاهد صعود در اروپا بود.;

سمت و سوی مس در بازارهای بین‌الملل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از انجمن مس ایران، حجم قابل توجهی از مس با منبع روسیه، در انبارهای مورد تایید بورس فلزات لندن در آلمان، هلند و تایوان در اواسط سپتامبر ذخیره شده است. کشورهای غربی تحریم هایی را روی بانک ها و افراد مرتبط با پوتین بعد از حمله به اوکراین اعمال کرده اند اما تاکنون در رابطه با فلزات تحریمی اعمال نشده است.

    با این وجود گزارش ها حاکی از آن است که برخی مصرف کنندگان از مس روسیه که به انبارهای LME تحویل داده شده، صرف‌نظر می کنند.

    ذخایر مس LME بیشتر از 40 درصد از 15 سپتامبر افزایش پیدا کرده و به 145 هزار و 525 تن رسیده است.

    بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار جهانی برای معاملات فلزات صنعتی هفته گذشته مقاله ای را در رابطه با امکان ممنوعیت ذخیره و معامله آلومینیوم، نیکل و مس روسیه منتشر کرد. در رابطه با مس، درصد مس روسیه در مقایسه با مس غیرروسی بالا بوده و در ماه مس و آگوست تقریبا بیش از80 درصد بوده است. براساس ادعای LME، سطح بالای فلزات روسیه در انبارهای LME بی سابقه نیست.

    پریمیوم مس در اروپا باتوجه به امتناع خریداران از خرید مس روسیه، افزایش پیدا کرده است. خریداران مس اروپا در حال پرداخت مبالغ بالایی برای مس در سال آینده هستند. یک تولیدکننده آلمانی برای تحویل در 2023، در ازای هر تن 228 دلار پریمیوم پرداخت می کند که 85 درصد نسبت به پریمیوم 123 دلاری سال جاری افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر