مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورویی مس

عصر معدن- دکتر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در حال حاضر ۲میلیارد و ۲۷۰میلیون یورو به‌علاوه ۲۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شرکت مس در حال انجام است؛ این در حالی است که این سطح از سرمایه‌گذاری تنها با اندوخته‌های خود شرکت مس و بدون هیچ‌گونه وام یا داشتن بدهی در حال صورت گرفتن است و شرکت مس روی پای خود این مسیر را طی می‌کند.;

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورویی مس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس‌پرس، مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که مس اولین عنصر استراتژیک اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری در دنیا است، افزود: 35درصد خودروها در 10 سال آینده تبدیل به خودروهای برقی خواهد شد؛ این در حالی است که میزان مصرف مس در خودروهای معمولی 4 کیلوگرم و در خودروهای برقی بیش از 89 کیلوگرم است.

    وی ادامه داد: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت جهان تا 17 سال آینده از 7.7 میلیارد نفر به 9.3 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت؛ از آن‌جا که سرانه مصرف مس به ازای هر نفر 3.2 کیلوگرم است، با یک محاسبه به این نتیجه می‌رسیم که در 15 سال آینده مصرف مس در جهان حدود 5-6 میلیون تن افزایش خواهد یافت و شرکت ملی صنایع مس ایران در تلاش است با برنامه‌ریزی و حضور در بازارهای جهانی، قسمتی از تقاضای جهانی را به خود اختصاص دهد و این تعریف هدفمند حضور جهانی است.

    تدوین افق چشم‌انداز 1410مجتمع مس آذربایجان

    دکتر سعدمحمدی درباره توسعه در مجتمع مس آذربایجان و آینده این مجتمع نیز گفت: سند افق چشم‌انداز 1410 مجتمع مس آذربایجان تدوین شده است که در 31 تیرماه به تأیید مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس خواهد رسید. این سند یک برنامه و مسیر مشخص است که تمامی چشم‌اندازهای آینده مس در آن دیده شده.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در طرح‌های توسعه مجتمع مس آذربایجان افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس آذربایجان به‌زودی شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های عملیاتی ذوب و پالایش خواهیم بود که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت می‌گیرد. با این تکنولوژی شاهد کمترین میزان آلودگی خواهیم بود.

    وی ادامه داد: همچنین با توجه به نتایج اکتشافات صورت گرفته و افزایش میزان ذخایر معدن مس سونگون و ایجاد فاز 3 تغلیظ، در کنار این امر با خاکبرداری اضافی به میزان 3میلیون مترمکعب، در تلاش هستیم در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی فنی- اقتصادی، مشکل محدودیت فضای معدن مرتفع شود و شاهد احداث فاز 4 تغلیظ نیز در مجتمع مس آذربایجان باشیم.

    دکتر سعدمحمدی با اشاره به فعالیت‌های شرکت مس در زمینه مقابله با کرونا در استان آذربایجان شرقی نیز افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون با همکاری و کمک به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی از قبیل محلول‌های ضدعفونی، ماسک و... در منطقه و تمامی روستاها و بین تمامی همکاران و خانواده‌های محترم‌شان، تلاش کردیم پوشش حداکثری خدمات در این زمینه را فراهم کنیم.

    مدیرعامل شرکت مس در ادامه با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی-درمانی در منطقه در دو مرحله گفت: در هر اردوی پنج روزه با حضور 25 پزشک متخصص، خدمات درمانی و دارویی کاملا رایگان به اهالی محترم منطقه ارائه شد. انشاالله در ایام پیش رو نیز این طرح‌ها بیشتر اجرا خواهد شد و یقین بدانید شرکت مس همواره در کنار مردم شریف منطقه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر