رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی اعلام کرد:

بومی سازی تجهیزات؛ محور همکاری مرکز تحقیقات و انجمن فولاد/ ایده‌ها در زنجیره فولاد، تجاری سازی می‌شوند

عصر معدن- رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: پیوند صنعت فولاد کشور و حوزه مطالعات تحقیقاتی را می توان هدف کلان امضای تفاهم نامه بین این مرکز و انجمن فولاد نام برد از همین رو همکاری های دو طرف در راستای بومی سازی تجهیزات در زنجیره فولاد انجام خواهد شد.;

بومی سازی تجهیزات؛ محور همکاری مرکز تحقیقات و انجمن فولاد/ ایده‌ها در زنجیره فولاد، تجاری سازی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید وفایی فرد افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش پایین دستی زنجیره فولاد سودآور است، بنا داریم در این زمینه به کار مطالعاتی بیشتری بپردازیم و این موضوع یکی از محورهای همکاری مرکز و انجمن فولاد است.
    وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات گندله سازی از اهداف ما محسوب می شود، اظهار کرد: بومی سازی تجهیزات در زنجیره فولاد هدفگذاری شده و مطالعات پایلوت آن در حال انجام است.
    وفایی فرد با اعلام اینکه این مرکز بومی سازی تجهیزات را در شمار برنامه های خود قرار داده است، افزود: در سال جاری طراحی، ساخت و راه‌اندازی تیکنر خمیری در مقیاس بِنچ و پایلوت در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام شد.
    به گفته وی، این اقدام با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری باطله ‌های صنعتی صورت گرفته است.
    رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در خصوص محورهای تفاهم نامه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و انجمن فولاد ایران گفت: بستر سازی و تسهیل مطالعات آزمایشگاهی و پایلوت برای تجاری سازی و بومی سازی از ایده های فرآوری و توسعه فناوری در زنجیره فولاد و همچنین توسعه همکاری در فرآیند عارضه یابی، استاندارد و بهینه سازی خطوط فرآوری در این زنجیره از جمله اهداف است.
    وفایی فرد افزود: توسعه همکاری های اعضای انجمن در بخش تحقیقات فرآوری از زنجیره فولاد، بسترسازی تحقیقات بازفرآوری و ایجاد ارزش افزوده از باطله در این حوزه مورد توجه قرا خواهد گرفت.
    وی افزود: همچنین همکاری در زمینه ارایه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و آنالیز را می توان از دیگر محورهای این تفاهم نامه نام برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر