طلای جهانی ناکام ماند

عصر معدن- طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از این‌که دلار به بالاترین حد در بیش از سه ماه گذشته صعود کرد و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی تا حدی فروکش کرد، با افت قیمت روبه‌رو شد.;

طلای جهانی ناکام ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1329.04 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 0.5 درصد افزایش یافته و روند کاهش سه روزه را متوقف کرده بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.2 درصد کاهش یافت و به 1330.60 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 9 دلار یا 0.7 درصد افزایش یافته و در 1333 دلار بسته شده بود.

    به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، با پشت سر گذاشته شدن نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و ریسک جنگ تجاری از سوی معامله‌گران، روند رشد ارزش دلار اکنون عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

    شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند با 0.1 درصد رشد به 90.816 واحد رسید، در حالی که روز گذشته تا رکورد 99.076 واحد صعود کرده بود.

    به گفته جی مینگ، تحلیلگر ارشد در گروه "شاندونگ گلد"، انتظار می‌رود روند نزولی طلا در آستانه دیدار میان رهبران کره شمالی و جنوبی تا چند روز آینده ادامه پیدا کند.

    بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش احتمالا با چین به توافق تجاری می‌رسد و مقامات هر دو طرف به مدت چند روز به مذاکره خواهند پرداخت.

    با این‌همه طلا از کاهش بازارهای سهام تا حدی مورد حمایت قرار گرفت. این فلز زرد در شرایط ابهام سیاسی و مالی به سرمایه‌گذاری امن تبدیل می‌شود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 925.24 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری برای سومین روز متوالی کاهش یافت و با 0.5 درصد کاهش، به 969.75 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش 16.68 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر