در دوره آموزشی کارشناسان آمار بخش معدن و صنایع معدنی اعلام شد:

سهم ۲۲ درصدی بخش معدن و صنایع معدنی در صادرات کشور

عصر معدن- مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو از سهم ۲۲درصدی بخش معدن و صنایع معدنی درکل صادرات کشور در سال گذشته خبر داد.;

سهم ۲۲ درصدی بخش معدن و صنایع معدنی در صادرات کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،امیر صباغ در جلسه آموزشی کارکنان آمار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از سهم 22درصدی این بخش از صادرات کشور در سال96 خبر داد و گفت: به روز رسانی آمارهای این بخش نشان می دهد، ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی به 10 میلیارد و 700 میلیون دلار و ارزش واردات آن به 5 میلیارد و 460 میلیون دلار رسید.
    وی افزود: سال گذشته به 40 کشور فولاد صادر کردیم و پیش بینی می شود در سال 97 سهم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی بیشتر از 22 درصد باشد.

    مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو به تشریح کامودیتی ها و عوامل موثر بر تجارت و توسعه آنها پرداخت و همچنین نقش آنها را در اقتصاد کشورهای دنیا و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده مورد بررسی قرار داد.

    صباغ مزیت بورس ها در زنجیره کامودیتی ها را کاهش ریسک، تامین مالی و کشف قیمت عادلانه عنوان کرد و افزود: به زودی محصولات جدیدی همچون آهن اسفنجی، کنسانتره آهن، آهن دانه بندی، گندله، محصولات پایین دستی، لوله و پروفیل فولاد و مس در بورس کالای ایران عرضه خواهد شد.

    وی تصریح کرد: تقاضا، نرخ بهره دلار و شاخص دلار، عرضه، هزینه انرژی و هزینه حمل و نقل از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کامودیتی های هستند.

    مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو نیز در این نشست اظهار کرد: در عصر اطلاعات داشتن اطلاعات دقیق و درست در سیاستگذاری و هدفگذاری مهم است. هدف از برگزاری این نشست هم افزایی و انتقال اطلاعات و دانش به همدیگر و استفاده از دانش و تجارب همکاران با تجربه و تخصصی کردن بحث آمار و اطلاعات است.

    سمیه خلوصی افزود: تمام سیاستگذاری و هدفگذاری ایمیدرو منوط به آمار و اطلاعات ارائه شده از طرف بخش آمار در واحدهای تابعه است.سیستم مکانیزه آمار ایمیدرو از سال 83 آغاز به کارکرده و اکنون دارای اطلاعات در چهار بخش مس، آلومینیوم، معدن و فولاد و در 52 شرکت است.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت و مجتمع های بخش صنعت و معدن، سایت های جهانی ازجمله انجمن جهانی فولاد، بخش خصوصی، کامودیتی های مختلف مرتبط با بخش صنعت و معدن از سازمان های و نهادهایی هستند که از بانک اطلاعاتی آمار ایمیدرو استفاده می کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر