معرفی غول‌های تولیدکننده مس جهان

عصر معدن- تولید اولیه مس در معدن جهانی در سال ۲۰۲۲ با ۳.۸ درصد افزایش به ۲۲ میلیون تن رسید که شیلی بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مس بود و پس از آن پرو و جمهوری دموکراتیک کنگو قرار داشتند.;

معرفی غول‌های تولیدکننده مس جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس داده‌های اولیه منتشر شده توسط سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده تخمین زده می‌شود که تولید مس معدنی جهان در سال 2022 به میزان 22 میلیون تن یا 3.8 درصد بیشتر از سال 2021 با 21.2 میلیون تن بوده است.

    سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده عنوان کرد که تولید جهانی مس تصفیه شده با 2.8 درصد افزایش به 26 میلیون تن در سال 2022 از 25.3 میلیون تن در سال 2021 رسیده است.

    شیلی با حدود 5200 کیلو تن مس استخراج شده در سال 2022 بزرگ‌ترین تولید کننده مس در سراسر جهان بود و پس از آن پرو  با 2200 کیلوتن و جمهوری دموکراتیک کنگو با 2200 کیلوتن در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

    بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران کاهش قیمت مس را در درجه اول به انتظارات جهانی برای کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای مس در آینده نزدیک، اقدامات مرتبط با کاهش محدودیت بیماری کووید در چین و افزایش قدرت دلار آمریکا نسبت به سایر ارزها اعلام کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر