راه اندازی فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب تا نیمه نخست سال آینده

عصر معدن- فاز نخست آلومینیوم جنوب به عنوان پیشرفته ترین کارخانه آلومینیوم در خاورمیانه، تا نیمه نخست سال آینده راه اندازی می شود. این کارخانه به روز ترین تجهیزات مهار آلایندگی برخوردار است.;

راه اندازی فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب تا نیمه نخست سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، پروژه آلومینیوم جنوب که جزو طرح های راکد دهه گذشته محسوب می شد، در دولت یازدهم و توسط ایمیدرو فعال شد. این طرح در 3 فاز تعریف شده و فاز نخست آن با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن شمش، در بهمن 94 آغاز به کار کرد. این کارخانه با فعالیت 4500 نفر نیروی انسانی در کمتر از 4 سال ساخته می شود.
    در صورت تامین برق، این کارخانه در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد و 2 هزار نفر به کار مشغول می شوند.
    تجهیزات و تکنولوژی این کارخانه جزو پیشرفته ترین و مدرن ترین کارخانه های خاورمیانه است و استفاده از فیلترهای مدرن و تجهیزات کنترل آلایندگی روز دنیا سبب می شود تا این کارخانه در زمان تولید هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نداشته باشد.
    همزمان با ساخت این کارخانه، یکصد نفر از جوانان تحصیلکرده و جویای کار جذب و برای آموزش به چین اعزام شدند و تنها تیمی بودند که تحت آموزش مدون قرار گرفتند.
    با راه اندازی این کارخانه، نیازی به واردات آند به عنوان مواد اولیه نیست. در این مجتمع، در کنار دست خود، کارخانه آند سازی دارد که بدین ترتیب آند مورد نیاز کارخانه را تامین می کند.
    میزان سرمایه گذاری این کارخانه، 1.2 میلیارد دلار است که نه تنها رونق اقتصادی شهرستان لامرد بلکه جنوب کشور را در پی دارد.
    راه اندازی کامل این مجتمع (3 فاز) می تواند کشور را از واردات آلومینیوم بی نیاز کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر