حرکت آمریکا برای مواد معدنی نایاب آفریقا

عصر معدن- با وجود وابستگی نزدیک ایالات‌متحده به چین به عنوان یک منبع مواد معدنی کمیاب، دو کشور جنگ تجاری را افزایش داده‌اند که می‌تواند ایالات‌متحده را از برخی از ارزشمندترین مواد معدنی در بخش فن‌آوری دور کند. حال افریقا به عنوان یک منبع جایگزین برای تامین مواد معدنی کمیاب ظاهر شده‌است، اما فقدان توافق‌های عینی بین تولیدکنندگان آمریکایی و آفریقایی باعث عدم اطمینان نسبت به آینده عناصر نایاب در ایالات‌متحده شده‌است.;

حرکت آمریکا برای مواد معدنی نایاب آفریقا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، تجارت بین المللی مواد معدنی به طور فزاینده ای شکسته می شود. درواقع جنگ تجاری گسترده بین ایالات متحده و چین تهدید می کند که امریکا از بسیاری از کالاهای اساسی از جمله اسکاندیم ، گرافیت و گالیم محروم شود؛ چراکه تمامی این عناصر در آمریکا تولید نمی شود بلکه آنها بطورعمده از چین وارد می شوند.
    عناصر نادر خاکی جزو کالاهایی هستند که بیشتر از این سیاست های خصمانه در معرض تهدید هستند. براساس داده های سال 2018 از سازمان زمین شناسی ایالات متحده ، ایالات متحده کاملا به واردات برای تامین مواد معدنی خاکی کمیاب متکی است و 78 درصد از کل این واردات از چین وارد می شود. تقاضا برای این مواد معدنی به دلیل استفاده آنها در ساخت وسایلی مانند تلفن های همراه و باتری های قابل شارژ و در سخت افزارهای نظامی نیز به طرز چشمگیری افزایش می یابد. این در حالی است که تولید جهانی مواد معدنی خاکی کمیاب در حال افزایش از کمتر از 20،000 تن در سال 1970 به نزدیک به 140،000 تن در سال 2017 است.
    ترکیب این تقاضای فزاینده و عدم قطعیت در مورد قابلیت اطمینان چین به عنوان منبع خاکی های کمیاب، ایالات متحده را به دنبال یافتن منابع جدید از مواد معدنی تشویق کرده است، به طوری که تعدادی از پروژه های آفریقایی به عنوان منبع بالقوه برای پوشش کمبود چین ظاهر شده اند. با این حال، خوش بینی ایالات متحده از فقدان توافق های رسمی امضا شده بین ایالات متحده و این عملیات امیدوارکننده و افزایش نفوذ چین در معدن آفریقا کمرنگ می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر