شام مشترک "شی‌جین" و "ترامپ" برای حل اختلاف‌های تجاری

عصر معدن- ترامپ و رییس جمهور چین، آماده نشست برای اجلاس سران عالی رتبه در ارتباط با جنگ تجاری می شوند.;

شام مشترک "شی‌جین" و "ترامپ" برای حل اختلاف‌های تجاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، روز شنبه نشست جهانی را با ریسک بالا پوشش خواهند داد. انتظار می رود در این مذاکرات موضوع آسیب های جنگ تجاری بین دو اقتصاد جهام خنثی شود یا خیر.
    ترامپ و شی  قرار است در پایان یک گردهمایی دو روزه از رهبران جهان در بوینس‌آیرس بر سر یک میز شام بنشینند. چراکه اکنون ایالات‌متحده و چین در گیر و دار رو به‌رشد بر سر تجارت و امنیت بوده و سوالاتی در مورد آینده روابطشان وجود دارد. 
    ، آنچه به عنوان مهم‌ترین نشست رهبران چین و امریکا در طول سال‌ها دیده می‌شود، این بود که هر دو طرف گفتند که تفاوت‌ها باقی مانده‌ و نتیجه مذاکرات نامشخص است.
    امسال این اجلاس یک آزمایش بزرگ برای گروه 20 کشور صنعتی است که رهبران آن برای اولین بار در سال 2008 برای کمک به نجات اقتصاد جهانی از بدترین بحران مالی در هفت دهه، دیدار کردند. 
    با افزایش احساسات ناسیونالیستی در بسیاری از کشورها، گروه 20، که دو سوم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، با شک و تردید نسبت به توانایی خود برای مقابله با تنش‌های تجاری و دیگر تفاوت‌های ژئوپلیتیکی در میان آن‌ها مواجه هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر