ونزوئلا چگونه اسکناس‌های بی ارزش خود را به طلا تبدیل می‌کند

عصر معدن- معدن کاران ونزوئلا اسکناس های تقریبا بی ارزش کشور را دریافت میکنند و در عوض ارز معتبر(طلا) برای واردات غذا و محصولات بهداشتی در اختیار دولت قرار می‌دهند.;

ونزوئلا چگونه اسکناس‌های بی ارزش خود را به طلا تبدیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»،  به نقل از تسنیم از رویترز ،موفقیت آمیز ترین عملیات های مالی ونزوئلا در سال های اخیر در وال استریت شکل نگرفته اند بلکه در کمپ های قدیمی استخراج طلا در جنوبی ترین مناطق کشور انجام شده اند.
    با فروپاشی اقتصادی این کشور، حدود 300 هزار شکارچی ثروت به سمت مناطق جنگلی غنی از معادن ونزوئلا سرازیر شده اند تا با بیرون کشیدن طلا زندگی خود را بگذرانند.
    کلنگ ها و بیل های آنها به حفظ دولت چپ‌گرای نیکلاس مادورو کمک کرده است. از 2016 دولت مادورو 17 تن فلز زرد، با ارزش 650 میلیون دلار از این معدنکاران به اصطلاح صنعت کار خریده است.
    این اشخاص اسکناس های تقریبا بی ارزش کشور را دریافت میکنند و در عوض ارز معتبر برای واردات غذا و محصولات بهداشتی در اختیار دولت قرار می‌دهند. این تجارت طلا یک نقطه روشن در بازارهای بین‌المللی است. هنوز آمریکا از تحریم و تهدید برای منع مادورو از کاربرد طلای کشور خودش استفاده میکند .
    دولت ترامپ بر انگلستان فشار می آورد تا 1.2 میلیارد دلار ذخایر طلای ونزوئلا را که در بانک مرکزی این کشور ذخیره شده آزاد نکند. مقامات آمریکایی اخیرا یک شرکت سرمایه‌گذاری را در دبی به خاطر خرید طلا از ونزوئلا بازخواست کرده اند و به سایر خریداران خارجی هشدار داده اند که عقب بکشند .
    برنامه طلای مادورو معروف است ولی نحوه عملکرد آن نامشخص .
    برای مشخص شدن این روند، طلای ونزوئلا از معادن داخل جنگل تا بانک مرکزی در کاراکاس و پالایشگاه‌های طلا و صادرکنندگان غذا در خارج از کشور ،ردیابی شده و با بیش از 30 نفر آگاه از این تجارت صحبت شده است. افرادی مثل معدنکاران، محققان، دیپلمات‌ها و مقامات دولتی. تقریبا همه آنها خواسته اند که بی نام و نشان بمانند چون اجازه صحبت در ملا عام را ندارند یا شاید چون از مجازات ونزوئلا یا مقامات آمریکا می ترسند .
    آنچه مشخص شده تصویر یک آزمایش نومیدانه در سیاست صنعتی تجارت آزاد بدون دخالت دولت توسط رهبران سوسیالیست ونزوئلا است. تحریم‌های آمریکا به صنعت نفت ونزوئلا ضربه زده و توانایی وام‌دهی آن را فلج کرده است .
    بخش معدن کاری رسمی از بین رفته بنابراین مادورو معدن یاب های مستقل رها شده ای داردکه ثروت معدنی کشور را بدون هیچ قانون یا سرمایه گذاری دولتی استخراج می کنند .
    دولت می‌داند چه اتفاقی در معادن می افتد و از آن سود می برد .
    ونزوئلا بیشترین طلا را به پالایشگاه های ترکیه می فروشد و از پول آن برای خرید کالاهای مصرفی مردم استفاده میکند. تجارت بین این دو کشور در سال گذشته 8 برابر شده است .
    مخالفان مادورو از خریداران خارجی این فلز گرانبهای ونزوئلا خواستند تجارت طلا را با رژیمی که آن را غیرقانونی می دانند متوقف کنند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر