ترامپ و شینزوآبه بر سر تعرفه فولادی به توافق نرسیدند

عصر معدن- دونالد ترامپ و شینزوآبه نخست وزیر ژاپن در رسیدن به توافق بر سر معافیت این کشور از تعرفه های فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا ناکام ماندند .;

ترامپ و شینزوآبه بر سر تعرفه فولادی به توافق نرسیدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن» به نقل از پلنر،  هر دو آنها در کنفرانس خبری اعلام کردند بر سر تجارت آزاد و منصفانه مذاکره داشتند اما بر سر تعرفه های جدید آمریکا موفق نبودند .

    پیش از این کشورهای کانادا ، مکزیک ، آرژانتین ، برزیل، استرالیا و اتحادیه اروپا بطور موقت از این تعرفه ها معاف شده اند و با کره جنوبی هم توافق جدیدی برای صادرات فولاد و آلومینیوم به آمریکا داشته اند تا این کشور را هم از این تعرفه ها معاف کنند.

    شینزو آبه عقیده دارد صنعت فولاد و آلومینیوم ژاپن هیچگونه تاثیر منفی برای امنیت ملی آمریکا ندارد. از طرفی کیفیت محصولات ژاپنی بالا  است و یافتن جایگزین برای این محصولات مشکل به نظر می رسد و  حتی محصولات تولیدی ژاپن به اشتغال و صنایع آمریکا کمک می کند .

    ترامپ در این کنفرانس خبری اظهار داشت: وضع این تعرفه ها به ایجاد گفت و گوهای تجاری متقابل بین آمریکا و دیگر کشورها کمک کرد و میلیون ها دلار به ایالات متحده سرازیر شد . ژاپنی ها معتقدند با در نظر گرفتن ارزش افزوده محصولات ژاپنی و غیر قابل جایگزینی با دیگر محصولات استمرار این تعرفه ها برای محصولات این کشور توجیه پذیر نیست . البته هر دو مقام آمریکایی و ژاپنی بر تدوام مذاکرات بین مقامات اقتصادی دو کشور برای یافتن راه حلی در این زمینه تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر