برای فعال سازی معادن راکد باید زمینه صادرات فراهم شود

عصر معدن- مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: برای فعال سازی معادن راکد باید زمینه صادرات فراهم شود.;

برای فعال سازی معادن راکد باید زمینه صادرات فراهم شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن در جلسه کارگروه استان فارس افزود: اکنون مسئله بازار صادراتی مواد معدنی به عنوان یکی از مشکلات مطرح می‌شود که طرح احیا با برخی از شرکت‌های صادراتی وارد مذاکره شده که در نتیجه این مذاکرات می‌توان زمینه صادرات بسیاری از مواد معدنی را فراهم کرد.

    وی گفت: استان فارس به لحاظ تعداد پروانه بهره‌برداری صادر شده در رتبه پنجم کشوری قرار دارد، اما در عین حال 27 درصد معادن استان تعطیل هستند.

    مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس افزود: برای معادن هماتیتی شمال استان فارس برنامه احداث کارخانه فرآوری هماتیت در دستور اقدامات طرح قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: در این استان 10 معدن فلزی غیر فعال وجود دارد که 6 معدن آن هماتیت است.

    جرجانی گفت: گروه مصالح ساختمانی با 55 معدن و 31 درصد بیشترین تعطیلی را در معادن این استان دارد. با توجه به اینکه فرآوری و زنجیره ارزش معادن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است با همکاری وزارت کشور و استانداری‌ها تکمیل این زنجیره‌ها در دستورکار طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس قرار خواهد داشت.

    وی افزود: مواد معدنی دارای مزیت استانی در استان فارس شامل سنگ آهن، کرومیت، منگنز، گچ و سنگ‌های تزئینی است.

    مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: در خصوص بازار معادن، طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با شرکت‌های صادراتی جلساتی برگزار کرده و تاکنون نتیجه‌گیری جلسات این بوده که می‌توان زمینه صادرات بسیاری از مواد معدنی را فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر