در بررسی نقش استارت‌آپ‌ها در حوزه معدن مطرح شد:

استارت‌آپ‌ها سفرای بخش معدن

عصر معدن- سیدرضا عظیمی، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس درباره اهمیت استارت‌آپ‌ها گفت: مهم‌ترین عامل برای رشد استارت‌آپ‌ها و ضرورت آن اطلاع‌رسانی و ارتباط با توسعه جامعه معدنی است. این مهم در کشورهای توسعه‌یافته مورد توجه شرکت‌های بزرگ و باشگاه‌های تخصصی قرارگرفته درحالی‌که متاسفانه هنوز در کشور ما جانیفتاده است.;

استارت‌آپ‌ها سفرای بخش معدن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمپاسکو، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس بابیان اینکه این مهم در بخش معدن مغفول مانده و خوب بر روی آن کار نشده است، ادامه داد: تنها موضوعی که می‌تواند جامعه معدنی ما را به لحاظ ارتباطی توسعه دهد توجه به استارت‌آپ‌ها است. به همین دلیل پیشنهاد دادیم که کافه معدن راه‌اندازی شود تا بتوانیم فضایی را برای رشد معدن فراهم کنیم.

    عظیمی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری کلوب‌های تخصصی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در حوزه معدن توسعه کلوب‌های تخصصی مربوط به بخش معدن به لحاظ فروش و بازاریابی، رشد فناوری و… است. در این‌باره باید برای فرهنگ‌سازی به جامعه کمک کرد و از ایده‌ها و اطلاعات تازه استقبال کرد.

    وی تاکید کرد: گاهی تجهیز یک کارگاه می‌تواند در قالب یک شغل جدا بخش معدن را مدیریت کند. به این ترتیب باید دانش و پژوهش را در بخش‌های مختلف معدن ازجمله بارگیری، باربری و… وارد کنیم و اینها جز در ارتباط با استارت‌آپ‌ها شکل نمی‌گیرند.

    مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس در پایان با بیان اینکه ما در زمینه فناوری‌های جانبی، هوشمندسازی، اطلاع‌رسانی و ارتباطات بخش معدن خوب کارنکرده‌ایم، گفت: سایت‌هایی وجود دارد که در آن می‌شود حرکت کامودیتی‌های بخش معدن در کشورهای مختلف دنیا را دید درحالی‌که عملا خیلی از ما به آن واقف نیستیم. اینکه بدانیم بیشترین حرکت سنگ‌آهن از چه کشوری به چه کشوری است و بالاترین نرخ و کمترین تعرفه را کدام کشورها دارند بسیار مهم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر